trenger litt råd for å gi råd

mamma*88

Gift med forumet
har lyttet til en jeg kjenner dag, men føler jeg kom så til kort. Ante ikke hva jeg skulle si eller gjøre egentlig. Men skal prate igjen, og håper å ha noe litt mer konstruktivt å si da, så kanskje noen her kan hjelpe?

Hennes kjæreste (i ca ett år) har hele tiden, for alle andre, virket utrolig grei, skikkelig og glad hele tiden. God humor, og grei å være med. Men så forteller hun nå at det ikke er sånn hjemme. Noen ganger er han kosete og romantisk, andre ganger skriker han ut og er rasende sint. Og disse sinneutslagene kommer visst av veldig småting, som at hun svarer litt krasst, det er for mye folk på bussen, det var ikke noen mac donalds i nærheten osv. Han har visst også ødelagt noen ting som en klokke, routeren til internett, og han skar opp ene kåpen hennes i sinne! Men han hadde visst også innimellom åpnet seg for henne om at han ikke har det så godt. Savner å kunne gjøre det ene og det andre og være litt mer fri. I tillegg hadde hun visst blitt beskylt for å være utro flere ganger om hun f.eks. så for lenge på en kamerat av dem, eller var for lenge ute uten at han fikk tak i henne.

Jeg var jo veldig klar på at dette ikke er normal oppførsel i det hele tatt, men er dette en voldelig mann i startfasen som jeg burde prøve å få henne vekk fra? Eller er det noen som kjenner igjen symtomer på en psykisk sykdom? Som kanskje lege/psykolog eller medisiner kunne hjulpet på?
 
Back
Topp