Trenger litt pakke tips

Tvilling74

Forumet er livet
VIP
Som dere sikkert har fått med dere så reiser vi til Spania imorgen..
Så NÅ skal jeg til å begynne å PAKKE[8D]

Vi skal ha med oss vogna,så da lurer jeg på hva som er lurt å pakke oppi vogna av ting og tang..

Å får man sånn plast på flyplassen til å pakke ned vogn,reiseseng og bilsete i der??

Er det ingen som har noen råd eller tips å komme med her?????

Trenger du pakke noe oppi vogna??
Du får plast på flyplassen som du har rundt spesialbagasjen ja, husk å ta vare på denne når du kommer frem for er ikke sikkert det er på flyplassen hjem så da må du bruke den samme.

Ja er jo en del vi skal ha med..Skal være borte i 3 uker..

Så da tenkte jeg kansje det var lurt å pakke noe i vognen..

Jeg reiser også sydover snart og her er min pakkeliste foreløpig:[:)]

Trille
Badebleier
Tepper
Bleier
Collett
Våtserviettter
Smekker
Skje
Gaskluter
Håndklær
Klær
Hatt
Solkrem
Nesespray
Paracet
Kremer
Nesesuger
Termometer
Tutt
Elektrolyttgreier (GEM)
Leker
Dyne
Dynetrekk/laken
Pass
Helsekort
Solbriller
Zinksalve
Aloe vera
Reiseseng
Plastposer
Bæresele/slynge
Flasker

Mister du vogna noe jeg tror er skjeldent eller den blir ødelagt så får du helt ny om du har reiseforsikringen i orden[:D]
Vi skal til syden i juli å kommer til å ta den vanlige vogna pga den sover han best i å er mest stødig.

ORIGINAL: neflonde og prinsen

Denne her har jeg lagret på pc, for er det noen ting som blir spurt om MINST 1 gang i uken så er det pakking, og sydentur... hehe...

Når det gjelder vogn, så anbefaler jeg på det sterkeste å IKKE ha med den vanlige vognen nedover. Ei her inne som mistet vognen, for flyselskapet rotet den bort, og mange jeg kjenner har fått dem ødelagt, fordi personellet som stuer bagasjen ikke er forsiktige nok med dem.
hva skal dere med barnesete der nede? skal dere leie bil? i såfall går vel setet oppi vogna. Men tror ikke du får pakket så mye under, for den må jo slås sammen.
plastposen du får på flyplassen MÅÅÅÅ du ta vare på til dere skal ta fly hjem igjen, for slike får du ikke der nede. Og er uansett en liten beskyttelse å ha sånn pose...

håper du finner min "lille" liste brukbar iallefall[;)]

Syden liste

Ting å ha med:
• Reiseseng (kjempe praktisk og ok pris på pop-up sengene inne på www.nomaden.no, og den er kjempe praktisk! Den blir veldig liten og rund når den slåes sammen, og måler da bare 5 cm i høyden, og 30 cm i diameter. Totalt veier den bare 800 gram)
• Reisetrille, vanlig vogn anbefaler jeg ikke, da det er upraktisk på de fleste steder sydover pga små fortau, bussene er ikke vandt med slike vogner, og når man reiser ned, hvis noe skulle skje med vogna, så er det vel bedre å slippe at den store dyre flotte kombi/duo vogna blir ødelagt fordi de ikke er forsiktige med den på flyet, enn ei billig reisetrille som ikke kostet mange hundre lappene… bare pass på at det er solskjerm på trilla, sånn at du kan beskytte den lille mot solen, som er sterk. Ikke glem myggnettingen, da det kan være litt av hvert av katter og insekter som kan være nærgående
• Engangs badebleiene du får tak I på apoteket er å anbefale på det sterkeste, ikke Libero sine, da de ikke holder på innholdet om den lille skulle være uheldig. Og ta gjerne med 2 pakker av disse, da du ikke vet hvor ofte dere vil bade, og hvor mange uhell den lille vil komme til å ha. Fleregangs badebleie som du vasker er vel og bra, men tenk på at du med stor sannsynlighet ikke har vaskemaskin på hotellet, og også hvis dere skal bade flere ganger I løpet av en dag, hva gjør du da om badebleien er brukt allerede hvis du ikke har med engangs?
• Solkrem, med høy faktor. Ikke sats på å kjøpe der nede, da du ikke vet hvor gamle de er, eller hvor lenge de har stått i solen. Hvis du har med hjemme fra vet du i alle fall at det du har på den lille er bra.
• Reiseapotek med; stikkpiller, nesedråper, sterilt kompress, plaster, aloevera, kirurgisk tape, termometer, Idoform, reisesyketabletter, pyrisept, stellesalve, myggspray, mygg lys ect.
• Solhatter og HVITE langermede bodyer. Det hvite reflekterer jo sollyset, og beskytter den lille mot solen, så virker som solbeskyttelse. Anbefaler å la den lille bade med bodyen, og skifte når dere er ferdig badet, når bodyen blir våt, mister den den samme beskyttende effekten.
• Lette klær av tynn bomull eller lin
• Badesko, greit for liten og stor. Sanden på strendene blir glovarm, og hvis den lille har på seg badesko, så er foten beskyttet både mot steiner og varm sand. I tillegg er de med såle som gjør at man ikke sklir på bassengkanten. H&M har disse, så sjekk der før du går og kjøper i skobutikk, de er nemlig mange hundre billigere…(den tabben gjorde jeg)
• Barnegrøt og mme anbefales å ta med hjemmenfra
• Favoritt lekene til barnet. Men ikke ta med så mange. Selv hadde jeg med 4 biler og et lite fly, og det var faktisk mer enn nok.

Ting du ikke behøver ha med:
• Bleier, de som ikke er de kjente merkene vi har her i Norge er faktisk helt ok, og mye billigere enn de vi har her hjemme. Jeg fikk tak i en bleiepakke til ca 15 norske kroner. Og de var jeg veldig fornøyd med. Ta med til den dagen dere reiser, og kanskje til andre dagen. Men ikke fyll opp kofferten med dem.
• Barnemat. De selger nemlig nestle glass de aller fleste steder sydover. Utvalget er variert, og ikke så stort. Men det er fullt mulig for de små å leve på et utvalg av 3 forskjellige middagsglass i et par uker.
• Badeleker, det får du jo kjøpt der nede. Det samme med spann og spade, og lekeballer og små ting.

Tusen takk..
Ja vi skal leie bil der nede,så derfor trenger vi bilsete med..
Denne her skal jeg oxo lagre gitt[:D]

ORIGINAL: susidusi

Mister du vogna noe jeg tror er skjeldent eller den blir ødelagt så får du helt ny om du har reiseforsikringen i orden[:D]
Vi skal til syden i juli å kommer til å ta den vanlige vogna pga den sover han best i å er mest stødig.

Vi har ei som ikke er så dyr og som vi tenkte passet tl denne turen[:D]

ORIGINAL: neflonde og prinsen

ORIGINAL: susidusi

men tenk på at mange steder i syden ikke har så utbygde fortau som vi har her i norge, de er veldig ofte smale, og smalere enn de vanlige vognene vi gjerne har. Pluss, om man skal ta buss, så er de ofte ikke vant med våre vogner, så dere er ikke garantert å bli med fordi vogna tar så stor plass... bare noe å tenke på...

Ja men hva vogn mener du vi skal ha da?? Må jo ha en som er god å kjøre på sand å den må være god å sove i[;)]

Back
Topp