Trenger litt oppmuntring.

3 stars

Elsker forumet
Er så fortvilet å lei meg nå etter å ha stått arbeidsledig siden august i fjor, ikke ett napp har jeg fått på søknadene mine. Nå har jeg søkt på jobb som vikar assistent i både omsorg å i barnehager, men har ingen erfaring eller utdannelse innen dette men det er det jeg har lyst til å jobbe med. Så nå er det bare å gå å vente å håpe, arbeidsledighetstrygden min går ut om 2 uker å da har jeg kun barnetrygd for 2 å leve for. Aner ikke hvordan dette skal gå, er redd for at jeg bare må si opp barnehageplassen til vesla[&:]. Er så lei meg nå....

Poff*

Har ikke fått noe annet en dagpenger, men det er det jo snart slutt på. Men takk for råd og oppmuntring[:)]

Hvist du vil så hjelper nav deg med utdannelse, vet ikke om du oppfyller kravene til å få betalt gjennom studiene , men hjelper hvertfall slik at du kan studere og leve samtidig!

hvis du går litt kurser og sånt,attføring.

jeg håper det ordner seg for deg. sliter med det samme om kort tid. min arb.ledighets tid går ut om ca 9 uker. Og jeg har ikke alle barna i bhg siden han yngste ikke får plass ennå...så jeg sitter snart selv oppi den suppen....[8|]

Poff*

Her er det mye du kan gjøre for å fikse opp i situasjonen din!

Det jeg ville gjort var som hun ene skrev her: rett og slett gå å banke dører med en cv i hånda. Barnehager er opptatt av trygghet og stabilitet, så lenge du er positiv og målrettet kan du nå der du vil. Ta deg turen til de barnehagene du kunne tenkt deg å jobbe i og snakk med de. Kanskje har de jobb å tilby, kanskje ikke.

Det finnes mange forskjellige studieretninger du kan ta ved å klikke deg inn på feks. nki sine sider. Der vil du finne en del studier, som også støttes av lånekassen. Ta en titt på de sidene og se om det kunne være noe for deg.

Jobb får du uansett, du må bare være pågående og ikke gi opp. Som barnehage trengs det også tilkallingsvikarer ved bo og behandlingshjem rundt omkring i landet og hjemmetjenesten.

Men snakk med de på Nav, ikke ring, men møt opp på ditt lokale nav kontor og be om å få snakke med en kundebehandler/rådgiver[;)] Ønsker deg masse lykke til!!

Ser det er flere i min situasjon å ønsker alle masse lykke til å takk for gode tips[:)]

møt opp på et sykehjem eller i en barnehage og si at du vil gjerne stå som vikar.....det er mange vikarer som jobber på sykehjemmet der hvor jeg jobber og de kan jobbe 100% om de vil.....vært mye overtid på dem i sommer

Back
Topp