Trenger litt meninger

- Mamma til to prinser og lille spira-

Gift med forumet
Augustlykke 2015
Vi fikk oss hund i forrige uke, fire år gammel blanding av border collie, buhund og elghund. Vi har returrett på henne dersom det ikke funker...
Vi har blitt kjempe glad i hunden, men hver gang det går noen forbi døra vår eller det banker på bjeffer hun som f*** [:@] så lucas våkner av det noen ganger [>:] Og i går når hun sambo gikk ut, sprang hun ut i gangen enda hun hadde fått beskjed om å ligge i stolen sin... Og jeg etter for å få henne inn igjen, og tok henne på ryggen, men da (tror jeg) hun glefset etter meg [:(] Hun traff meg ikke da, det kan jo være hun ville leke, men jeg vet ikke... Det som bekymrer meg er at hun kan gjøre det med lucas når han blir eldre, og det vil jeg ikke risikere [:(] Det skal også sies at hun har mer respekt for mannen i huset i starten, det fikk vi beskjed om fra de som hadde henne før...

Ville dere beholdt henne for å se om det blir bedre, eller ville dere sendt henne tilbake? [8|]

Hm, kinkig situasjon...
Siden hunden er så liten enda, så kan det hende den fortsatt er litt leken?!
Du kan sikkert se det litt an og prøve litt til i en uke eller to, for å se om det bedrer seg...
Lykke til, klem[;)]

Jeg ville prøvd å sette hunden på plass først , hvis den hvem som er sjefen .
Men er jo skummelt hvis den glefser da :S men kan være som du sier leking .

jeg tenker at er hun ?kke mere enn 4 hadde jeg meldt henne paa et kurs ? et eller annet. bland?ngen er jo MEGET akt?v da og hun trenger en masse akt?v?tet og st?muler?ng, baade for kroppen og hodet. kanskje et kurs eller l?gnende hadde vaert noe for dere to?

jeg ville kanskje prøvd på ett kurs jeg da.. jeg tenker det samme som malin der, for de trenger å løpe masse.. det er jo gjeterhund, og de har masse energi..
men prøv ett kurs.. er veldig greit.. det koster litt, men er definitivt verdt det..

Hadde sterkt vurdert å sende den tilbake ja.. Vet dere hvorfor den ble omplassert i utgangspunktet? Hadde det noe med lynnet dens å gjøre?

ORIGINAL: LadyDa

Hadde sterkt vurdert å sende den tilbake ja.. Vet dere hvorfor den ble omplassert i utgangspunktet? Hadde det noe med lynnet dens å gjøre?

Den ble omplassert fordi hun som hadde den var gravid og dårlig HELE tida, og hunden trenger masse mosjon og oppmerksomhet. Og samboeren hennes jobbet 12timers dag...
Ja jeg vurderer det sterkt jeg også [:(]

ORIGINAL: _sola_

ORIGINAL: *Jordbæra*

JEG hadde sendt den tilbake, uten tvil!

Det er 4 år og ikke uker?? For det er jo godt voksen hund. Ikke valp lenger da. Jeg har stor respekt for hunder og barn og ville desverre ikke beholdt den. Tenk om hunden glefser etter Lucas? Og bjeffingen tviler jeg på at du greier å bli kvitt når den er så gammel.
Men klart det er synd når dere allerede har blitt knyttet til hunden.

Ja det er 4år... Ja det er det jeg og tenker på, og jeg vil ikke at hun skal glefse etter lucas!

Nei kunne aldri beholdt henne av flere grunner. Først og fremst så har dere jo retur rett nå, og det beste for hunden er jo å komme tilbake der den har vært. Og så finner de et hjem til den. Om dere beholder henne for så å sende henne videre til ny familie igjen.. huff stakkars hund...

Som eieren selv sa så er det mannen i huset som får mest respekt.. det vil kansje si at den som er minst får minst respekt.. Hunden er allerede 4 år og "godt etablert personlighet" [8D]

Nei jeg hadde aldri hverken turt å beholdt for barnets skyld eller villet beholdt for hundens skyld.. En tenker ikke på hunden om en velger å beholde, for så etter ei stund sende henne videre.. Beholder man bør man beholde til de dør.. (ikke meningen å høres krass ut..bare min mening. Har opplevd selv å gi bort dyr etter ei stund og det er det mest egoistiske jeg har gjort mot det stakkars dyret.. sliter ennå med dårlig samvittighet for det)

Jeg ville prøvd 1 mnd for å sjekke ut litt om hunden kan få mer respekt og om glefsingen er lek eller ikke...
MEN...er du redd og bekymret kan det bli vanskelig å få respekt, men prøver du 1 mnd kan du ikke angre på at du prøvde iallefall...[8D]

ORIGINAL: MalinDalin

jeg tenker at er hun ?kke mere enn 4 hadde jeg meldt henne paa et kurs ? et eller annet. bland?ngen er jo MEGET akt?v da og hun trenger en masse akt?v?tet og st?muler?ng, baade for kroppen og hodet. kanskje et kurs eller l?gnende hadde vaert noe for dere to?

Enig i dette, kan bare være småting som trenger å rettes på før ting blir veldig bra..
Personlig ville jeg søkt råd hos profesjonelle og testet dette ut før jeg ga hunden tilbake ..

ORIGINAL: *Jordbæra*

JEG hadde sendt den tilbake, uten tvil!

Enig

Han er jo i en ny sitvasjon så kan jo hende han prøver å ta overhånd på dere, så jeg vill prøvd litt til så sant dere ikke trur han kommer til å gjøre dere noe. Jeg hadde kansje snakket med tidligere eier om de har hatt det samme problemer.
Jeg hadde melt meg på kurs, det gjorde vi dessvere ikke med Armani så vi hadde det samme problemet med bjefing men når vi er klare få ny hund skal vi helt klart gå på kurs. Lykke til, håper dere kan få verdens beste venn etter hvert[:D][:D]

Back
Topp