Fra Navs sider
For at krav om dagpenger kan behandles, må du legge ved nødvendig dokumentasjon (du må selv sørge for kopier).
Dokumentasjon av arbeidsforhold
Arbeidsavtale og oppsigelse/sluttattest fra alle arbeidsforhold de siste 12 måneder. Har du arbeidet lite de siste 12 månedene, men mer i de to foregående årene, kan det lønne seg å dokumentere alle arbeidsforhold de siste tre årene.
Opplysninger som må være med i dokumentene:
Arbeidsforholdets start- og sluttdato
Ukentlig arbeidstid
Sluttårsak
Oppsigelsestid
Dato for oppsigelsen
Har du ikke oppsigelse/sluttattest, eller har du hatt nedsatt arbeidstid, må du legge ved skjemaet " Bekreftelse på sluttårssak" (NAV 04-08.03).
Dokumentasjon av inntekt
NAV innhenter vanligvis inntektsopplysninger fra Skatteetaten.
I tiden januar til midten av mars må fjorårets inntekt dokumenteres ved:
Skattekortet (original)
Del 1 (eventuelt del 2, da blir det trukket prosentsats).
Andre dokumenter det kan være nødvendig å legge ved
For deg som har forsørgeransvar eller bidragsplikt
Fødselsattest eller bostedsbevis for barn under 18 år som du forsørger/har bidragsplikt for.