Trenger litt hjelp.

3 stars

Elsker forumet
Noen som vet hva jeg må ha med meg av informasjon når jeg skal til nav å melde meg som arbeidsledig/ søke arbeidsledighetstrygd? Har prøvd på nafv sine sider men får det ikke til. Noen som vet?[:)]

Opp med seg[:)]

Mulig du skal ha med alt av referanser der du har jobbet eller skolegang.. er så lenge siden jeg var der[&:] så jeg husker ikke helt... Hva med og ringe og høre? så slipper du og fly fram og tilbake for og levere papirmøl[:-][:D]

Fra Navs sider

For at krav om dagpenger kan behandles, må du legge ved nødvendig dokumentasjon (du må selv sørge for kopier).

Dokumentasjon av arbeidsforhold
Arbeidsavtale og oppsigelse/sluttattest fra alle arbeidsforhold de siste 12 måneder. Har du arbeidet lite de siste 12 månedene, men mer i de to foregående årene, kan det lønne seg å dokumentere alle arbeidsforhold de siste tre årene.
Opplysninger som må være med i dokumentene:
  • Arbeidsforholdets start- og sluttdato
  • Ukentlig arbeidstid
  • Sluttårsak
  • Oppsigelsestid
  • Dato for oppsigelsen
  • Har du ikke oppsigelse/sluttattest, eller har du hatt nedsatt arbeidstid, må du legge ved skjemaet " Bekreftelse på sluttårssak" (NAV 04-08.03).

Dokumentasjon av inntekt
NAV innhenter vanligvis inntektsopplysninger fra Skatteetaten.
I tiden januar til midten av mars må fjorårets inntekt dokumenteres ved:
  • Lønns- og trekkoppgaveLønnsslipp for desember der samlet utbetalt inntekt i året vises
  • Årsoppgaver fra Trygdeetaten og NAV

Skattekortet (original)
Del 1 (eventuelt del 2, da blir det trukket prosentsats).
Andre dokumenter det kan være nødvendig å legge ved
For deg som har forsørgeransvar eller bidragsplikt
Fødselsattest eller bostedsbevis for barn under 18 år som du forsørger/har bidragsplikt for.

Takk for hjelp folkens[:)].

Back
Topp