Trenger litt hjelp

mammatilgutt

Elsker forumet
Begynt å treffe en fyr i det siste, vi har det mega koselig og trives så godt med han. Er et år siden sist jeg var innvolvert med en mann og jeg sliter veldig med tillit etter barnefaren (over 3 år siden det ble slutt) pga han var en stor lystløgner og mye mer.. men han her nye fyren har jeg ikke hatt noe mistanker om noe som helst.. men oppdaget i går når e spilte på paden han sin at eksen skreiv med han på fb så når de var ferdige med å snakke mistet jeg beherskelsen og måtte snoke! :( men til min store undring var hele samtalen slettet... og nå vet e ikke hva e skal si eller gjøre. Vi er ikke sammen men han har sovet hos meg hele denne uka.. hva tenker dere jeg burde gjøre nå?

Kanskje du bør ta det opp med han. Bare si du så i sidesynet mens han spilte at eksen skrev til han og spørre hva det handlet om. Etterpå kan du fortelle hvordan eksen din (barnefar var) og fortelle du ikke vil ha det slik. Er litt vanskelig når man ikke er sammen heller, da har du jo ikke "rett" på å nekte han å snakke med henne heller... vanskelig situasjon.

Når han må slette samtalen etter den er ferdig så er det jo noe i gjerdet. Er min erfaring. Ta det opp med han og si at du ikke vil ha noe hemmelighetskremmeri om dere skal være sammen.

Takk for råd dere, og nei ikke tatt det opp enda. Har fortalt han at e sliter endel med tilliten etter bf men det har tydeligvis ikke gått opp for han hvor mye e sliter

Takk for råd dere, og nei ikke tatt det opp enda. Har fortalt han at e sliter endel med tilliten etter bf men det har tydeligvis ikke gått opp for han hvor mye e sliter

Er nok lurt å være ærlig og fortelle at du lurer/tenker på hva den samtalen dreide seg om. Hans reaksjon kan nok bli litt todelt, siden det avhenger jo litt av hvor godt dere har blitt kjent, men er han en å samle på så vil han nok forstå at du lurer. Bare pass på at måten du legger det frem på ikke kan oppfattes som "anklagende" for ham, om du skjønner :) At det handler mer om at du trenger åpenhet/ ønsker å bli godt kjent med han og at dere ikke skjuler noe for hverandre.

Ganske tidlig i forholdet med min mann, opplevde jeg noe lignende, da jeg tilfeldigvis så en samtale han hadde hatt med ei på fb rett rundt den tiden vi møttes. (Ikke at det var krise da, men jeg stusset litt over noe av det jeg så). Endte med at jeg snoket, noe jeg angra meg i hel på etterpå, for jeg ble ikke akkurat mer beroliget av det og jeg følte meg utrolig skyldig. Til slutt innrømmet jeg at jeg hadde snoket og spurte ham, og det hele viste seg å være noe svada som jeg absolutt ikke trengte bekymre meg over. Etter det har jeg aldri snoka, men nå er vi 100% ærlige om alt med hverandre da, men det krever jo at man har tillit til hverandre.

Takk alle for råd.. valgte å ikke si noe denne gangen, er veldig konfliktsky med folk jeg ikke kjenner :/ vet det sikkert er dumt at jeg ikke tok det opp med han..

Takk alle for råd.. valgte å ikke si noe denne gangen, er veldig konfliktsky med folk jeg ikke kjenner :/ vet det sikkert er dumt at jeg ikke tok det opp med han..
Det er noe bare du kan kjenne på. Er konfliktsky selv. Vet hvordan sånt kan være. Håper det løser seg:)

Det er noe bare du kan kjenne på. Er konfliktsky selv. Vet hvordan sånt kan være. Håper det løser seg:)

Har det veldig godt med han så vil ikke ta sjansen på å ødelegge noe pga noe som kanskje ikke er noe :/ vi snakker masse om tingene fra fortiden vår så satser på at det ordner seg med tiden :)

1. Slutt å snoke, du har ingen rett til det.
2. La tvilen komme han til gode :)

Jeg sletter ofte samtaler hvis det er noen som irriterer meg.
Eksempelvis eksen. Jeg snakker meg ferdig og sletter for å slippe å bli irritert.
Dog nevner jeg alltid for mannen hvis jeg har snakket med noen av betydning.

Lykke til :)

Back
Topp