trenger litt hjelp!

ønskebarnet

Glad i forumet
Har ei frøken på 6år som så har veldig lyst til å ta hull i ørene. Har alltid sagt at den dagen hun kommer å spør om det selv så skal hun få det. Men når det kommer til stykket er jeg virkelig usikker! er hun for lita til å ta hull i ørene? hva er det som er "normal alder" for å la barna få slikt? hva tenker dere?

Hei. Jeg er frisør å tar selv hull i ørene på kunden. Jeg har alltid hatt min egen regel at bør de er store nok til å skjønne hva det innebærer,at det gjør vondt å at de ikke må pelle så tar jeg på de. Tar ikke på unger som det er kun foreldrene som vil...
Jeg tok på mi jente når ho var 5. Det gikk kjenpe greit. Så sålenge ho vil selv så er d jo greit!:-)

Tror det er veldig forskjellig for når barna er klare...
Har to søskenbarne med mor fra mexico, de fikk det da di var rundt fire mnd gamle... Så det viser jo bare at alle kan få uansett alder ...
tror selv jeg var rundt seks når jeg fikk, å selv om jeg skvatt når det skjedde, hadde jeg glemt hullene i øret etter en halv time å fortsatte å mase på mamma om at jeg ville ha hull....

Jeg har ikke barn i den alderen selv, men jeg spurte selv om hull i ørene når jeg var rundt 6 år (mamma sa nei), så pappa tok meg med til frisøren og jeg fikk hull :-P Føler ikke at det var tidlig selv, nesten alle venninnene mine hadde fra før. Det gjorde vondt i sånn 1 minutt, og det takler en 6åring like godt som resten av oss tror jeg ;-P stolthetsfølelsen seirer over smerten :-P

jenta mi fikk da hun var 3år gammel. Da hadde ho mast om det en stund. Gikk veldig fint, og ingen betennelser hittil.

Jeg fikk mast meg til et når jeg var 6 år. Jeg har hatt veldig mye problemer med det ene hullet og bruker ikke i dag ørepynt i det hele tatt. Det gjør så vondt, hovner opp og blir rødt. Uansett hva slags type pynt jeg bruker.

takk for svar jenter :-) veldig greit å få andres synspunkt på det :-) frøkna har spurt om det en stund, så det er noe hun virkelig vil. men til dere som har barn med hull i ørene; hvordan var det for dem når de skulle sove da? vil være forberedt på alt hvis det blir aktuelt :-) hvis det er andre ting som er lurt å vite så fyr løs!

Jenta mi fikk når hun var 5. Hun brukte kun Blomdahl plast de første årene. Aldri hatt problemer. Var heller ikke særlig vondt mente hun. :)

Tror ikke det er vondt når de skal sove osv... Mn ho av mi fikk betennelse gang på gang selv om vi var flinke til å rense! Mye allergi i familien:-( Mn gikk bedere når vi byttet til vanlig tynne sølv ørebobber... De er lange i selve pinnen så hullet får pustet litt. De til bloomdhal som de skuter hull med er tykke å korte i pinnen så det blir fort litt trangt å vis man slitet med betennelse i de... Vi pleier å smøre litt rein alovera gele på vis ho begynner å klø på det.. Å det funker bedere enn pyrisept her!:-)
Mn de sier vel nå at det kun skal vaskes med såpe og vann! Mn ikke altod det er nok føler jeg!

Jeg fikk også, etter myyye mas, når jeg var 5-6 år! Syns det er en ok alder!
Jeg ville ALDRI tatt hull i ørene på barna mine før de var store nok til å forstå hva de maste om! Leste på Facebook for noen mnd siden om ei som skrøt så fint om 2 åringen sin som endelig hadde fått bling i ørene! Grøss!! Det er vel mest foreldre som gjerne vil pynte ungene osv vil jeg påstå?
Huff! :-(

Mi frøken fikk i 5 års gave, og var kjempefornøyd. Gliste fra øre til øre, og hadde visst trodd det skulle være mye mer vondt enn det var. Ingen problem med soving pga hull i ørene, hverken da eller i ettertid.

Datteren min fikk det når hun var 3år. Gikk helt fint ingen værk eller noe. Hun mente hun døde litt men ville ta i andre øret også. Dette ble gjort på Auster (om det heter det) de tar hull med plastikk øredobber. Trengte bare rense rundt øredobben ikke vri eller noe:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Datteren min fikk ifjor da var hun 2,5 år og ønsket det selv:) var så stolt :)litt skrik med en gang men rett etterpå var det i speilet og speile seg/) :)

Jeg fikk når jeg var seks år. Dra for all del ikke til frisør å gjør det. Ta det profesjonelt hos en piercer. Frisørene bruker disse pistolene som bare måkker øredobben gjennom øret og de pistolene er ikke 100% steril heller.

Eldste vår fikk hull i ørene når hun var 5 år. Vi fortalte henne at det var litt vondt og at hun ikke fikk røre de for da kunne hun få kjempe vondt og måtte ta de ut. Det gikk kjempe bra, hun var flink å rørte de ikke, renset de 2 ganger om dagen. Maset ikke om å bytte øredobber.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Jeg er frisør/diplomert øre hull taker, og mener 6 år/skole alder er passelig, da er de gammel nok til å forstå hva det innebærer, og ikke roter mye med ørene.

Når det kommer noen med babyer nekter jeg å ta, om det skulle bli infeksjon som det sjelden blir, kan det være veldig farlig til små barn.

Når barne selv vil ta hull, og er klar og bestemt er det bare å ta ;) blir ofte litt skriking med det samme, men går over innen 1min stort sett. anbefaler deg å finne en plass der de kan ta hull på begge sider samtidig, så hun får 2 hull :p vi bruker et merke som heter Blomdahl, som er medikalsk plastikk, der det ikke skal være mulig å reagere på øredobbene ;)

evt Lykke til om det blir ;)

Jeg fikk når jeg var seks år. Dra for all del ikke til frisør å gjør det. Ta det profesjonelt hos en piercer. Frisørene bruker disse pistolene som bare måkker øredobben gjennom øret og de pistolene er ikke 100% steril heller.

mange frisører blir kurset for å ta hull, og får diplom ;) pistol har ikke noe å si på det myke vevet, mn i brusk er de mere riski. pistolene er ikke sterlile men rene, mn alt som er i kontakt med øret er sterilt. alt ligger i sterlige engangs hylster. vertfall til oss ;)

6 år syns jeg er greit, men ikke noe under. Syns det er litt halvekkelt med småbarn med hull i ørene...

Jeg tok hull nr 2 i øret hos en frisør, og fikk mageproblemer! Når jeg var hos en som har over 20 års erfaring med piercinger, spurte han meg om jeg hadde problemer med magen, fordi han så at den finnen satt i nærheten av et "akupunktur" punkt som har med mage/fordøyelsessystemet å gjøre! Jeg er frisør selv, og har takket pent nei til å ta hull i ørene på folk! Det syns jeg de som kan det kan gjøre! Det finnes over 100 punkter i ørene, så sjansen for at man kan treffe noe er stor!

I barnehagen hos meg har alle 6 åringene hull i øra..
Men 6 åringen her hjemme har det ikke enda.. Hu har spurt,men tror ikke hun egentlig vil ha det..
Og et par av venninne hennes måtte ta det ut pga betennelse..

FIkk det vel selv i den alderen også,fikk betennelse,fikk vel også igjen i 6 års alder og igjen masse betennelse-
Fikk vel ikke igjen da før 9 årsalder eller noe.

Men nå skal det sies at jeg har alltid likt å leke i søla og sanda o.l og da kommer dte jo masse greier overalt som kan føre til betennelse..

Back
Topp