Trenger litt hjelp...

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Hei.

Jeg har en veldig ustabil syklus, har bare fått fulgt med i 8 sykluser og da viser gjennomsnitte ca 44 dager.

Jeg tok en graviditetstest 6 oktober som var positiv med en gang.

Første dag i siste mens var 24 august .. har hatt regelmessig sex med min partner, men 15 september hadde jeg et dumt sidesprang, så jeg tok angrepillen 2 dager etter.
Det jeg lurer veldig på er , hvor stor sansynligheten er for at det sidespranget skal ha gjort meg gravid da ?

På forhånd takk !:)

Hei på deg!

Jeg kan godt forstå at dette føles som litt av et dilemma......
Som jeg ser det er det faktisk helt umulig å si noe om. Du er jo blitt gravid i løpet av September måned og siden syklysen din er så uforutsigbar blir det nesten bare gjetting.

Du skriver at du har tatt angrepillen og hvis den har virket som som skal er det jo partneren din du har blitt gravid med, men som sagt er det veldig vanskelig å si noe mer presist om!

Du får gå noen runder med seg selv og tenke noen kloke tanker.....- er det noen du kan snakke med dette om? Noen du virkelig stoler på og som du vil støtte deg uansett? Hvordan tenker du ift til å prate med din partner? Vet han om at du er gravid??

Har du hørt om Amathea?? Det er en uavhengig organisasjon som hjelper og gir gratis rådgivning til kvinner som er uplanlagt gravide eller som trenger noen å snakke med. Du kan gå inn på www.amathea.no for mer info.

Håper det ordner seg for deg!
Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.

Back
Topp