Trenger litt hjelp

*lottalus*

Glad i forumet
Hvem skal jeg kontakte?

Er blitt kastet ut av mannen, så trenger et sted og bo. Men hvordan skal jeg få til det når jeg ikke har penger til husleie?
Skal muligens i jobb i januar, så ikke noe spesiell inntekt før det. Får aap nå.
Han truer med og ta fra meg barna, så er livredd for og miste de. Egentlig tror jeg ikke han klarer det.
Men skal ringe familie kontoret for mekling på mandag. Noe annet jeg bør gjøre?

Tusen takk for svar[:)]

ORIGINAL: AogC

kontakt NAV! Du har rett på Overgangsstønad, dobbelbarnetrygd å bidrag. Du kan også få bostøtte..

Kontakt nav du.[;)]

For at du skal ha rett på det må du ha barna mer enn 50%.

NAV kan sikkert hjelpe deg med bosted, så ta kontakt med de uansett.

Kasta deg ut?? Med barna?? Gjør virkelig noen det?? Sånn på dagen liksom?? For en fyr..
Var jeg deg, ville jeg tatt vare på alt av sms'er, mail osv, regner med det ikke blir sett på med positive øyne om han krever full omsorgsrett på barna etter å ha kastet deg/dere ut..

Og ja, kom på mekling, få attest og søk stønader fra nav. I mellomtida er sosialen sikkert behjelpelige[:)]
Lykke til!![:)]

oi da er det mulig?????

Kasta ut deg eller deg og barna???

Nå må DU iallefall tenke på barnas beste - for det er det jo tydelig at ikke han gjør.... Og ta vare på alt, ike snakk med han muntlig.

Han får aldri tatt fra deg barna dine desom du ikke har gjort noe helt vilt / omsorgsvikt.  Barn har rett på mor og far - hverken du eller mannen har rett på barna.... Horribelt ovenfor barna at en part kaster den andre ut - håper du får tid på å finne et sted å bo og at alt ordner seg for deg.

Lykke til!

ORIGINAL: AogC

kontakt NAV! Du har rett på Overgangsstønad, dobbelbarnetrygd å bidrag. Du kan også få bostøtte..

Kontakt nav du.[;)]

Har jeg rett på det når jeg går på aap?

ORIGINAL: pustle

Kasta deg ut?? Med barna?? Gjør virkelig noen det?? Sånn på dagen liksom?? For en fyr..
Var jeg deg, ville jeg tatt vare på alt av sms'er, mail osv, regner med det ikke blir sett på med positive øyne om han krever full omsorgsrett på barna etter å ha kastet deg/dere ut..

Og ja, kom på mekling, få attest og søk stønader fra nav. I mellomtida er sosialen sikkert behjelpelige[:)]
Lykke til!![:)]

Ja har kasta meg ut[&o] Nekter meg og ta med barna noe sted.
Jeg er i samme hus som han enda (selv om han ga meg en time på å komme meg ut), så har ikke noe sms eller mail. Bare det han har sakt til meg, og da blir det vel ord mot ord[&o]
Skal ringe og bestille time til mekling i morgen tidlig[:)] Å kontakte nav og høre hva de kan hjelpe meg med[:)]
Takk for det[:)]

ORIGINAL: bias

oi da er det mulig?????

Kasta ut deg eller deg og barna???

Nå må DU iallefall tenke på barnas beste - for det er det jo tydelig at ikke han gjør.... Og ta vare på alt, ike snakk med han muntlig.

Han får aldri tatt fra deg barna dine desom du ikke har gjort noe helt vilt / omsorgsvikt.  Barn har rett på mor og far - hverken du eller mannen har rett på barna.... Horribelt ovenfor barna at en part kaster den andre ut - håper du får tid på å finne et sted å bo og at alt ordner seg for deg.

Lykke til!

Er vist mulig ja[&o]
Er meg han har kasta ut, nekter meg og ha barna. Men det skal han ikke få gjennom. Han har en sånn jobb der han ikke kan ha de 100%, han begynner før barnehagen opner som oftest og slutter etter barnehagen er stengt. Så hva han har planer om aner jeg ikke.

Jeg skulle prate med han på en grei måte og fortelle jeg ikke har følelser for han lenger og ønsker og flytte. Hadde aldri noe plan om og ta fra han ungene på noe måte. Men så har det tydligvis klikket for han og han skal "ta meg" for dette[&o]
Barna har alltid hatt det veldig bra og det er noe vi alle vet, så hvorfor han skal ta de fra meg skjønner jeg ikke noe av.

Back
Topp