trenger litt hjelp

sjefsberta123456

Glad i forumet
har fått 3 barn og alle 3 er født i danmark, men yngstemann er kun 3 mnd, men siden jeg ikke er medlem av trygdekontoret har jeg så rett på permisjonspenger fra trygdekontoret eller nav eller hvor man får dem fra i norge da planen er å flytte tilbake til norge?? det ble en del mer rett på enn hva jeg hadde tenkt til det her da....

du får vel noe slags stønad fra danmark gjør du ikke? en foreldrepenge/fødselspenge sum?

for å kunne motta ytelse i Norge, må du jo ha jobbet her?
har du norsk arb.giver?

Kanskje Pearl kan svare på denne bedre.

ORIGINAL: TheusOgNuska

du får vel noe slags stønad fra danmark gjør du ikke? en foreldrepenge/fødselspenge sum?

for å kunne motta ytelse i Norge, må du jo ha jobbet her?
har du norsk arb.giver?

Kanskje Pearl kan svare på denne bedre.

Det var da svært så stor tiltro til mine evner [:D]
Sjefsbertea 123456 - du skriver ingenting om du har jobbet i Danmark? Har du det vil jeg jo tro som Theus og Nuska at du har opparbeidet deg rettigheter der og sannsynligvis kan fortsette å motta foreldrepenger derfra slik en nordmann kan flytte utenlands i perioden han/hun mottar foreldrepenger.. ?? Har du ikke jobbet så KAN det være at du har krav på engangsstønaden - kravet for det er at man er medlem av folketrygden - hvorvidt du er det når du har nettopp flyttet tilbake er jeg usikker på... Med godkjent flyttemelding til Norge TROR jeg det skal være nok, men er usikker.. Foreslår at du tar kontakt med NAV utland da det er de som kan reglene om trygderettigheter innad i Norden og EØS.... Det kan også være at det finnes en grense for når krav om engangsstønad må fremsettes i forhold til hvor gammel barnet er....
Lykke til iallefall!

Back
Topp