Trenger litt hjelp tror jeg.....

Bænken

Glad i forumet
Nå som tiden går så har jeg begynt å tenke på ALT jeg må ha til tulla vår kommer..
Alt i fra hva jeg trenger av klær, utstyr til det forskjellige, soverommet, meg selv, stell osv...... [8D]

OPPGITT [:(]

Å på grunn av dyseleksien min og adhd`n så er jeg avhengig av et form for kryss av skjema får å i det
hele tatt ha en form for oversikt [8D]

Men jeg klarer ikke å finne en oversikt jeg blir klok på [8D] står noe en plass å på en annen er det litt anderledes..
føler jeg har rett å slett rota meg bort i alt sammen [8D] Å kjenner frustrasjonen begynne å stige til det som ikke er bra [8D]

Skulle ønske det eksisterte ei liste med alt jeg trengte i antal og str som det bare var å skrive ut å krysse av ettervært som en fikk ordnet det [8D]

Noen som kan hjelpe meg?

*litt flau* over å må spørre men føler meg rett og slett litt lost i dag [:(]

jo er nok grei den, men [8D]
vet ikke jeg er noe med den som gjør at jeg fører noe mangler å at det er mye av noe. Så blir veldig usikker.
skulle gjerne hatt ei som er litt mer detaljert kanskje [8D]

vet det høres merkelig ut men.

Har en samboer med akkurat det samma "problemet" som deg, og det er veldig slitsomt for han av og til[:)] Han har også adhd og dyseleksi.. Håper noen kan hjelpe deg, for jeg er helt lost selv når det kommer til dette med utstyr og forskjellig[:-]

Det er ikke så lett å vite hva man trenger av alt, spesielt klær [;)] er sommeren varm er det jo enkelt, er den sur og kald må du ha mer varme klær osv..

Jeg skal ha 7-10 bodyer, de går det ofte mange av.
Noen strømpebukser til kalde dager.
Sokker..kanskje 5-6 par
2-3 pyjamaser
1-2 tynne luer
2-3 tynne jakker/gensere
noen hele sparkebukser eller kun bukse med genser til[:)]
Sikle smekke

Får du en gulpe baby skifter du klær ofte og for å slippe vaske konstant er det kjekt å ha en del av bodyer[:)] men du trenger ikke ha alt med en gang, du kan jo handle etter fødselen når du ser behovet litt mer[;)]

Dyne til seng + vogn er kjekt, helse tepper eller vanlige tepper, vaskekulter, gulpekluter/flanell kluter og håndkle. Brukte store gas kluter eller hva de heter til å tørke babyen med etter bad.
Senge sett, tisse laken.

Bleier i str 3-6.
Par sutter
Jeg skal også ha en eller 2 flasker + en boks melke erstatning i tilfelle det skjærer seg, trygt å ha stående.
zink salve
negl saks
Baby olje til badevannet
feber termometer
paracet(vet aldri når man trenger en stikkpille)

Seng
Vogn
Bilsete
Stellebord
vippestol eller noe til å ha i stua
Baby gym(brukte selv fra ungene var ca 1,5-2 mnd)

Amme innlegg til deg, gjerne ull, spesielt når det er kaldt
Amme bh
Topper som er lette å amme i f.eks. uten å måtte dra opp hele genseren..likte singleter eller topper med god utringning[:)]
Brystvorte krem kan være kjekt for ofte blir de såre en periode, kan holde å lufttørke med litt melk på bare også.

Her er det jeg kommer på som man trenger, mye av det er ikke ting du MÅ ha liksom, og ting du kan kjøpe etter babyen er født og du vet mer hva du trenger/ønsker [:)]

Hei Snuppa[:D] 

Hvis du vil ha litt hjelp med shoppingen så kan jeg bli med deg jeg[:)]
Vi har kjøpt det meste nå, mangler bare litt klær og andre småting[:D]

Stooor klem

ORIGINAL: Nemisis

Hei Snuppa[:D] 

Hvis du vil ha litt hjelp med shoppingen så kan jeg bli med deg jeg[:)]
Vi har kjøpt det meste nå, mangler bare litt klær og andre småting[:D]

Stooor klem

Heisann. [:D]

Ja det hadde vært kjempe fint. Tenkte jeg skulle ta en del i Mai.
Vi skal så mye i April [8D] Litt for mye, men får ta på [:D] å late som ingen ting [8D]
Må bare finne ut hva jeg skal ta i mai og hva jeg skal vente med til gubben kommer hjem i slutten av Mai..
Kjekt å handle med andre [;)]

Skulle vi kanskje tatt en kaffe\brus\jus\vann en dag?

Ingen problem[:D] Vi avtaler jo bare det nærmere etterhvert[:)]

Vi reiser på tirsdagsmorning så, det må evt bli i morgen?

ORIGINAL: JenteOgSnartEnGutt

Jeg har add og sliter med å huske på ting, og for meg er det best å skrive ned etterhvert som jeg kommer på ting. Blir ganske rotete, men setter meg ned og lager system etter en stund [:)] Eeeeelsker og lage system! [:D] Vet veldig godt at det er vanskelig for deg å måtte huske på og tenke på så mange ting, har veldig stor forståelse for det. En ting av gangen [;)]

Og husk at hvis du mangler noen småting så er det bare å kjøpe etterhvert, samboeren din eller andre vil helt sikkert hjelpe deg med det[:)]

Er godt å vite at det ikke bare er meg [8D]
Kan bli sprø enkelte gang, får det er så vanskelig å forklare andre all den frustrasjonen som dukke opp i hodet [8D]
Mannen min har værste grad av dyseleksi så er ikke alltid like enkelt for han heller med disse skjemaene.
Men nå har jeg gått igjennom ALLE mnd her inne å printet ut alle utstyrs listene så får jeg se om jeg klarer på et eller annet vis å snekkre sammen min egen på en vis [:D]

vil jo så gjerne klare noe selv, selv om jeg som regel må ha litt hjelp etter vært.
Men kjenner jeg begynner å glede meg til jeg kan begynne på medisin nå så jeg får litt orden
på alt [8D]

Husk at bare du har det meste så er det nok ingen krise om det er noe du har glemt å kjøpe. Butikkene er åpne også etter fødsel og så det går alltid ann å skaffe mer/nytt dersom du plutselig savner noe.

Jeg tenkte også å sette opp en liste med ting vi må huske å skaffe før vesla kommer, men skulle vi glemme noe eller plutselig innse at DET hadde vært kjekt å ha nå så kan jeg alltids sende pappan ut for å kjøpe om jeg ikke orker selv. [;)]

http://babyshop.no/babyshop/frontend/files/PUBLISH/Utstyrsguide.pdf

Denne bruker jeg. Syns den er veldig bra[:)]

Takk til alle sammen [:D]

Tror jeg skal klare å finne kontrollen nå [;)]

Å på grunn av dyseleksien min og adhd`n så er jeg avhengig av et form for kryss av skjema får å i det
hele tatt ha en form for oversikt

Jeg har full forståelse for dette [:)] Men jeg skal si deg at jeg har ingen av delene, men trenger lister til ALT! [:D] jeg tror jeg har listemani... Så jeg og leter etter en liste jeg kan bruke i denne situasjonen.. er så redd for å glemme noe.. [:)]

Back
Topp