Trenger litt hjelp med farge(maling)

Huppetitta

Gift med forumet
Vi driver å bygger nå. Så skal vi ha panelplater på veggene, men vi skal male de selv
Noen som har forslag på fine farger?
Vil ha det lyst, men ikke hvitt. Det må varme litt, stua er ganske lang..
På kjøkkenet må vi ha noe som passer til stua da det er nesten åpent, vi skal ha malt herregård som innredning, lys.[:)]

Forslag??

Er jo mange fine lyse brune/beige, de er jo varme, ellers får du sikker se flere vamre farger om du ser på prøvene i en malerbutikk[:D] Fine gråtoner har du jo også[:)]

Vi har malt stua (og soverommet vårt) i Bast.
Jeg er helt forelsket i den fargen, den er ikke kjempemørk men en varm og fin farge. Så kommer alle interiørtingene mine i hvitt så godt til sin rett mot den fargen. Bast heller vel mer mot bruntoner enn gråtoner tror jeg. Vi har også åpen løsning mot kjøkkenet (som er lyst) og skal male Bast på veggen der også for å få helhet[:)]

Jeg har fargen Nordisk lys i stua og kjøkkenet, i andre etasjen har jeg morgenlys som er litt mørkere men harmonerer godt med nordisk lys.

Kjenner noen som har antikkhvitt i stua si, det er å veldig pent.

ellers så har du.
sjel
vanilje
sans
refleksjon
m.m

Hent deg fargekartet til jotun og butinox så får du sikkert noen ideer.

Vi har Marrakesh og er veldig fornøyd med den! Malte først i Sand men den var litt "livløs" til alt det hvite hos oss...
Får mye skryt for fargen også, alle spør hva den heter [;)]

ORIGINAL: Mowgli^

Vi har Marrakesh og er veldig fornøyd med den! Malte først i Sand men den var litt "livløs" til alt det hvite hos oss...
Får mye skryt for fargen også, alle spør hva den heter [;)]

den fargen lurer jeg litt på å ha i gangen min nå...kan du legge ut et bilde av rommet med fargen??

Takk for tips[:)]

Noen som har bilder de kan vise??
Skal få tak i fargekart, men syns det er så vanskelig å velge for er så masse fint[:)]

veggen ved trappen er i skandinavisk lys, veggen bak katten er nordisk lys. Den er bare ett hakk mørkere. Men det ser ut som om det er motsatt, men det er pga veggen bak katten får direkte lys fra vinduene. Listene er i eggehvit, men du ser den lille kontrasten. Spisestua er i nordisk lys. Der ser fargene lysere ut enn hva den gjør i trappa..mindre dagslys i trappa enn i stua..

Vi har lerretshvit i stua, er beige, Ikke for mørk og ikke for lys og så skjærer den ikke over i rosa/lilla/gul eller grønn slik mange lyse farger har en tendens til å gjøre. Har også kontrastvegg i substans, nydelig brunfarge.

Vi har Marrakesh på ene veggen i stua i utleiehuset vårt (bilde)
Er kjempeglad i fargen, men ville ikke malt hele stua i den for det hadde blitt for mørkt syns jeg.
Sand har vi på veggene på kjøkkenet der, ville heller ikke hatt den i stua for den ble kjedelig til sånt bruk.

IKKE QUOTE[:)]

Marrakesh er jo dritfin på veggen!!

Back
Topp