Trenger litt hjelp her

K-40398240

Andre møte med forumet
Hei jeg har en sønn på 14 mnd som har tannfrembrudd , har ikke noe særlig matlyst, vært sånn i 2 dager nå. for 3-4 dager siden så hadde han litt feber og da spiste han masse klemmeposer osv. nå så klarer han kanskje en halv brødskive med leverpostei til frokost med saft som drikke.
har prøvde klemmepose for å få han Mett , men vil ikke alltid ha. Sliter med noe utslett på lysken og rumpesprekken , har prøvd å behandle dette med sink salve og talkum annen hver gang . Lurer på om det er atopisk eksem eller om det er pågrunn av tannfrembruddet at det har dukket opp.
moren er helsepersonell så hun er litt irritert over sistuasjon, vil ikke gå til lege.
noen som har noen råd og tips ?

Noen dager uten matlyst er ingen krise. Så lenge barnet får i seg væske. Ting som er kalde hjelper ofte litt når det er vondt i munnen. Type frukt fra kjøleskapet, kald drikke og nedkjølte biteringer. Kan fryse ting og, men da må man være obs så det ikke oppstår frostskader.
Utslett i hudfolder er veldig vanlig. Typiske fuktige steder som lett blir såre. Jeg synes potetmel funker bedre enn talkum på såre områder. La barnet lufte seg uten bleie innimellom. For meg høres det ikke ut som lege er nødvendig. Men det er heller ikke noe man kan avgjøre på et forum. Dere kjenner barnet best, og dere ringer lege om dere føler det er riktig

Back
Topp