Trenger litt hjelp, fysioterapi

melhuspia

Glad i forumet
Heisann, føler meg litt dum og uvitende. Men trenger litt råd her.

Har fått beskjed fra legen min at jeg har bekkenløsning, høyre hofte låser seg helt innimellom.

Saken er det at jeg aldri har vært til fysoterapaut( usikker på hvordan det skrives hehe)
Hva gjør han?  Er det Vondt?  Hva skal jeg ha på meg? treningsklær?

Skal dit på tirsdag, gruer meg

Ettersom fysioterapauten vet hva det dreier seg om, så går dere nok rett på sak på den første timen. Regner han/hun vil prate med deg først for å høre hvordan plager du har og så vil fysioen gi deg litt veiledning og øvelser å gjøre, for å stabilisere og trene opp bekkenet. Pratet litt med fysioen min ang dette av ren nysgjerrighet, og hun sa at de fleste er bare 1 gang hos dem når de har bekkenplager, for etter at de viser dem hvordan man skal stå rett og gå rett osv så blir alt så mye bedre. Det er i allefall viktig å komme seg av gårde til fysio med en gang plagene melder seg. Så dette går nok kjempefint :)

[:D]Tusen takk for all hjelp, dere er så snille.  flira litt for meg selv hær, skal ha på rett undertøy.
 Bokser[:D]

Ikke så nervøs lengere no, bare fysioterapauten itj e for kjekk så hehe

hos oss så må du ha med ett stort håndkle eller ett lite laken for å legge på benken under deg. hvis du må kle av deg er det ikke så godt å ligge rett på læret på benken, om det har andre årsaker også vet jeg ikke.

Her har jeg fått tilbud om vanntrening og har vært der en gang.

Sist jeg gikk til fysio klemte han mest på meg og det var ganske så vondt ja. Men veldig godt etterpå. I tillegg var han jo SMELLKJEKK så det passet meg dårlig der jeg vralta rundt...

hei og velkommen i klubben[:)] har selv bekkenløsning spesielt på høre side. viste seg at bekkenet på høyre side var helt låst så fysioterapeuten fikk ikke gjort noe med det så jeg ble henvist til kiropraktor, og nå går jeg jevelig til kiropraktor en gang i uka for og holde bekkenet ved like. ikke noe godt med denne bekkenløsningen men men.... lykke til hos fysioterapeuten, gjør ikke vondt men han kommer nok til og kjenne på deg, tøye deg og masere seg[:)]

Med låsninger er vel egentlig kiropraktor best å bruke...[;)]

ha på lette ledige klær.. i begynnelsen er det kun utredning hvor du forteller hvor du har vondt etc. så skal du legge deg på benken, feks så e det massasje eller akupunktur han kan gjør på deg.. variere fra fysio t fysio.. har ikke vært der for bekkenløsning men for tidligere ryggplager fra før av før eg blei gravide. trenge ikke vær nervøs.[;)]

Back
Topp