trenger litt hjelp ang tidlig ultralyd der de ikke finner fostersekken

~~11.01.2013~~

Glad i forumet
i går var jeg på ultralyd. er 4+5 på vei. men de kunne ikke se noe som helst ikke tegn på fostersekken heller. er dette normalt så tidlig i svangerskapet? googlet litt og da leste jeg at de fleste så antydninger til fostersekken så tidlig. håper noen kan hjelpe meg.

Det kan være så lite som bare en skygge på bildet så tidlig og det avhenger jo av kvaliteten på ul-apparatet også.

Med jenta mi så fulgte jeg en skygge som ble større og større og så ble den til en prikk og så ble det en pulserende prikk og i dag er hun 2.5 år. Den første ul var jeg ca 5 uker på vei og det var ikke noe tydelig bilde og legen kunne ikke si at hun så noe konkret, bare en skygge som like gjerne kunne være noe annet.

Hvorfor var du på ul så tidlig? Jeg var pga en cyste som sprakk og ga meg sinnsvake smerter. De måtte følge litt med og ga meg ul hver 3-4 dag frem til uke 6.

ble henvist av legen min. for har så mye smerter på høyre eggstokk. og den har jeg hatt et svangerskap utenfor livmoren for 3 år siden. og når han kjente i går, så mente han at han kjente forskjell på eggstokkene. så legen min mener mest sannsynlig sitter det i eggstokken denne gangen og. skal inn å ta nye blod prøver i morgen. men jordmoren som tok ul på meg. sa at hun kunne ikke se noe tegn til svangerskap i livmoren i går i hvertfall. derfor jeg lurer litt på ang dette.

Jeg var da jeg skulle være 7 uker på vei, og de så kun fostersekk på 4 mm. Vet nøyaktig når vi hadde sex så kunne ikke være kortere, bortsett fra de dagene sperm kan leve selvfølgelig, så minst 6+2. Da skulle der i teorien være både baby og bankende hjerte. Det dukket først opp noen uker senere, og plutselig var jeg så langt som jeg skulle. Opplevde at apparatet til ene gynekologen var dårligere bilder på enn de andre jeg har vært på. Det er helt normalt å ikke se noe så tidlig. Det er vel mer normalt å ikke se noe enn å se noe faktisk. Håper det ligger der det skal og at du får svar snart. :)

takk for det :) jeg får se hva blodprøvene sier på torsdag. regner med jeg får komme inn på ny ul om noen dager. håper de se noe mer da. og at det ligger i livmoren og ikke i eggstokken denne gangen og, men har samme type smerter nå som sist :(

Back
Topp