trenger litt forklaring *litt lang*

Vanillatwin

Elsker forumet
jeg leste litt om di forskjellige behandlings metodene innenfor prøve rør og kom frem til at ICSI = Intra Cytoplasmatic Sperm Injection er løsning for oss. mannen har lav sædkvalitet.
men det jeg lurer på er tar di ut egget og befrukter det med 1 og 1 sædcelle eller enseminerer di det som om at vi skulle hatt sex.. vis dere forstår hva jeg mener..?? [:D]

dette var det jeg fikk opp når jeg søkte på forklaring:

betyr at man hjelper til med selve befruktningen. For paret vil behandlingen
fortone seg som en vanlig prøverørsbehandling. Forskjellen er at man her tar
en og en sædcelle og fører denne direkte inn i egget. Man injiserer egget (mikrominipulator utstyr). Denne metoden brukes ved redusert sædkvalitet
og eller hvis vanlig prøverør ikke har gitt befruktning.

Det blir jo ikke som ved vanlig sex, siden mannen har dårlig kvalitet er jo det at sædsellen ikke klarer og befrukte egget selv ved og trenge gjennom eggeskallet. Icsi så tar de jo 1 sædselle og stikker hull i egget og legger den direkte inn i egget om jeg kan si det sånn. Ivf blir nesten som ved vanlig sex, der puttr de egg og sæd i samme skål så befrukter de selv. Håper det var greit forklart [:D]

[:D][:D] veldig bra forklart.. forsto det..[:D] men leste litt mer og leste at man gjør det på dagen kvinnen har eggløsning.. men jeg har litt uregelmessig syklus[:@] tilrettelegger dem det sånn at når jeg har positiv el test kan jeg komme inn samme dag eller har di " apparater" for å finne ut når jeg har el??[:D][:D]

Ska du ha inseminiering??? Hvis du skal gjennom icsi så blir du medisinert gjerne først med spray som nedregulerer deg, så blir så satt på sprøyer en periode for og produsere egg, når de er modne setter du en eggløsningsprøyte/eggmodnings sprøyte og 2 dager etter da så går de inn og tar ut eggene dins, så befrukter de det sånn jeg forklarte [:D]

Du blir satt på medisiner som overstyrer din syklus....

takk jenter[:D][:D] ikke fått noe behandlingmetode enda.. bare leser litt på hjemmesiden til porsgrunn[:D]

ORIGINAL: Frk. Håper

[:D][:D] veldig bra forklart.. forsto det..[:D] men leste litt mer og leste at man gjør det på dagen kvinnen har eggløsning.. men jeg har litt uregelmessig syklus[:@] tilrettelegger dem det sånn at når jeg har positiv el test kan jeg komme inn samme dag eller har di " apparater" for å finne ut når jeg har el??[:D][:D]

Det er stor forskjell paa ICSI og inseminering da (som jeg tror du henviser til her)
Normalt ved inseminering tror jeg du faar medisiner som regulerer eggloesning.. MEn om dere ikke klarer aa bli gravide grunnet daarlig saedkvalitet, saa tror jeg kanskje ikke de tar inseminering paa deg??

Vi starter med ICSI nå, for mannen har dårlig kvalitet....
Her starter jeg først med nesespray, deretter sprøyter og så tar de ut alle eggene.... Så befruktningen skjer utenfor kroppen.... Hvordan din vanlige syklus er betyr ingenting, for det bestemmer medisinene akkurat da....
Du må rett og slett gjennom et vanlig prøverørsforsøk, eneste forskjell er at de putter en svømmer inn i hvert egg hos oss istedenfor at de må svømme inn i egget selv....
Jeg kaller det latmannsbefruktning, haha...

Sikkert rotete forklart.... Send pm om du lurer på noe, jeg starter opp til torsdag....

Back
Topp