Trenger litt bilstolhjelp!!

Anis

Gift med forumet
Jenta mi på to år sitter fortiden bakovervendt i en besafe combi. Hun har blitt veldig lang de siste mnd og klager veldig når hun sitter i bilen.
Jeg er med på den der med "heller bøyde ben enn brukken nakke" altså, men hun sier au og gråter ofte..det skal sies at hun er stivere enn de fleste barn pga treg utvikling motorisk..

Jeg synes synd på henne, men å snu sete er uaktuelt..så spørsmålet er, kan vi dra sete lenger bak? Slik at hun får bedre plass? Eller må hele den underdelen være i kontakt med bilen?
Er litt dårlig å forklare, men håper noen forsto og har gode råd[:)]

Prøvd å montere setet et annet sted i bilen? Koble ut airbagen for eksempel og sjekk hvordan det blir for henne bakovervendt i forsetet.

Om det ikke er mulig så ville jeg solgt sete og gått for et som er bakovervendt til 25 kg og gir mer plass til bena :) Lurt å prøve seg frem hos forhandler først.

Hva slags sete man har og i hvilken bil det står har nok mye å si for benplassen. Vi har Britax Two Way Elite i vår Golf og 5 åringen på 113 cm sitter fortsatt bakovervendt uten problemer :)

Vi slet også med "dårlig" plass til beina på 2-åringen vår i BeSafe-setet.
Løsningn for os ble å kjøpe nytt sete (han bebynte også å bli for tung)

Vi har hatt Britax Multitech i ene bilen, og Britax TWE i den andre.
Vår erfaring var at det var best plass til beina i Multiteche, men det har nok også litt å gjøre med hvilken bil man har osv

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Prøvd å montere setet et annet sted i bilen? Koble ut airbagen for eksempel og sjekk hvordan det blir for henne bakovervendt i forsetet.

Om det ikke er mulig så ville jeg solgt sete og gått for et som er bakovervendt til 25 kg og gir mer plass til bena :) Lurt å prøve seg frem hos forhandler først.

Hva slags sete man har og i hvilken bil det står har nok mye å si for benplassen. Vi har Britax Two Way Elite i vår Golf og 5 åringen på 113 cm sitter fortsatt bakovervendt uten problemer :)

Vi har TWE som vi bruker som ekstrastol, men jeg vil helst ikke bruke den da jeg ikke har lappen og den er så lett og montere når jeg skal sitte på med venniner o.l. Vi har også en Golf..[:)] Har ikke lyst å selge bsafen heller, tenkte å bruke den til nestemann.

Jaja, det blir vel til at vi bruker TWE alikevel[:D] Ser ikke så mange andre muligheter..har ikke råd til å kjøpe enda et sete[:-]

ORIGINAL: BirgitteBarbot

Har du prøvd Britax Two Way Elite?

Jepp vi har den som ekstrastol! Blir vel til at vi bruker den da[:)]

ORIGINAL: Oline V2

Vår erfaring var at det var best plass til beina i Multiteche, men det har nok også litt å gjøre med hvilken bil man har osv

Har ikke råd til et nytt sete[&:] men tror vi kanskje kommer til å bruke twe heller..har et stående som ekstrasete[:)]

Helt klart bilavhengig for hos oss gir MT'en klart dårligst benplass.

Det som er litt kjipt er at dersom jeg bruker twe som "fast" sete i bilen så blir jo besafen ekstrasete..og da er det ikke bare-bare å montere det når jeg skal være med venner o.l. på tur[&:] Har vond rygg så det er mye derfor det er stress for meg å montere det..

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Helt klart bilavhengig for hos oss gir MT'en klart dårligst benplass.

Ja, i TWE var det liksom grei plass veldig lenge, men når han bikket 110 cm ble den plutselig veldig trang.
Men så stod den i en liten bil også

I vår bil gir Britax HiWay best plass til bena.
Har en 4åring bakovervendt i den

Back
Topp