Trenger litt ammeråd.

Mrs.Mona

Elsker forumet
MAI 2013
Mathias spiser veldig godt, og er en gutt med stor apetitt. Dette går veldig bra i løpet av dagen (han vil ofte ha begge brystene) men på kvelden er det ofte helt tomt. Han spiser hver 3time.
Skal jeg begynne å pumpe? Øker vel produksjonen da..?
Har nå gitt han litt erstatning på kvelden, men er litt redd for at han tilslutt skal heller foretrekke mme.

Håper noen har noen råd å komne med:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Mathias spiser veldig godt, og er en gutt med stor apetitt. Dette går veldig bra i løpet av dagen (han vil ofte ha begge brystene) men på kvelden er det ofte helt tomt. Han spiser hver 3time.
Har nå gitt han litt erstatning på kvelden, men er litt redd for at han tilslutt skal heller foretrekke mme.

Sniker litt jeg, men er jo viktig at du legger han ofte til om kvelden da, slik at produksjonen kommer mer igang:) kanskje værtfall gjøre det et par netter før det blir mme? Gutten min ble aldri bedre, spiste hver time på nettene og jeg angrer på at jeg ikke begynnte med mme:p produksjonen øker bedre ved amming enn pumping. :)

Gidder han å ligge ved puppen og suge selvom det er tomt? For hvis han gidder det så er set absolutt det beste.
Jeg ville vært forsiktig med mme.. Har du fått beskjed om å gi det pga for lite veltoppgang?

Det beste rådet jeg kan gi er å sende en Mail til ammehjelpen (det gjorde jeg nettopp!). De gir utfyllende svar, med linker man kan lese ekstra på og skikkelig tilbakemelding. Du kan ringe se også! De har skikkelig lyst til å hjelpe! Følte meg ordentlig tatt vare på, og mailen jeg skrev skrev jeg i ammetåke klokka 4 på natta da jeg var urolig for nattammingen! Hun svarte på alle spørsmålene mine! :) roet ned mine bekymringer i hvert fall :)

-- tasting fra mobil --

Gidder han å ligge ved puppen og suge selvom det er tomt? For hvis han gidder det så er set absolutt det beste.
Jeg ville vært forsiktig med mme.. Har du fått beskjed om å gi det pga for lite veltoppgang?

Det beste rådet jeg kan gi er å sende en Mail til ammehjelpen (det gjorde jeg nettopp!). De gir utfyllende svar, med linker man kan lese ekstra på og skikkelig tilbakemelding. Du kan ringe se også! De har skikkelig lyst til å hjelpe! Følte meg ordentlig tatt vare på, og mailen jeg skrev skrev jeg i ammetåke klokka 4 på natta da jeg var urolig for nattammingen! Hun svarte på alle spørsmålene mine! :) roet ned mine bekymringer i hvert fall :)

-- tasting fra mobil --
Veldig lurt med ammehjelpen.
Han tuller fryktelig når han ligger til puppen og den er tom. Driver nesten med headbanging ;)
Men skal ta kontakt med ammehjelpen. Veldig veldig lurt. Tusen takk.

Så flink du er! Sniker fra juli med to stor spisere fra før.
Jeg ville nok holdt tilbake på tillegget hvis jeg skulle øke produksjonen. Legg han ofte til, legg deg gjerne ned med ham for å bytte stilling, for da tømmer du forskjellige steder av brystet. Pass på å drikke mye selv!

Lykke til med økningen!

Jeg hadde veldig lite melk første dagene. Han blei helt hysterisk å nekta å ta pupp, sikkert for han visste han ikke blei mett. Jo mer hysterisk han blei, jo mer stressa blei jeg. Ga han mme en dag og pumpa meg ca hver andre time i tillegg til jeg prøvde å amme, og nå har jeg plutselig overproduksjon, og han tar pupp som bare det og er strålende fornøyd :)
så det går jo Ann å prøve å pumpe seg ofte... Fungerte hvertfall for meg.
lykke til :)

Som de andre her sier så ville jeg prøvd å lagt han til ofte. Ta deg en innedag med han og legg han til så ofte du kan..da vil nok produksjonen øke.

I starten tømte jenta mi begge brystene så jeg innførte økedøgn..(Hun ville også ha et økedøgn litt etter dette). Nå tømmer hun kun det ene, det er godt å kunne ha et i backup:) på kvelden tømmer hun begge, men da sover hun godt med kun en mating i løpet av natta :)

Back
Topp