Trenger kake tips :)

Meluca

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Vi skal ha en 4 års dag om ca 3 uker.
Det blir ca 8 stk fra barnehagen.
Noen som kan komme med tips på hva som er en hitt i barneselskaper ? :D

Bør man ha noe varmt også eller bare kaker?
Har ikke hatt barnehage bursdag før så All tisp taes mot med takk.

Gelé pleier å være en hit:) Vi pleier å ha det og sjokoladekake og/eller muffins. Min erfaring er at det ikke går noe særlig av kremkaker, og jo mindre fancy kaker, jo mer spiser de:) Så sjokoladekake pyntet med seigmenn og nonstop er blitt fast innslag her:) Har servert pizza eller noe hvis dagen feires på ettermiddagen, rundt middagstid. Skattejakt som aktivitet var superpopulært her sist:)

Sent from my iPad using BV Forum

Kan dessverre ikke svare for den øvrige maten, fra min egen barndom husker jeg bare gele'en :) (Vi pleide å få tilbud om lang eller kort gele...lang da ble den sluppet fra voksenhøyde ned på tallerkenen (eller bordet, eller fanget), og kort da ble den "skutt" bortover og skulle også treffe tallerkenen. Var interessant nok alltid pappaene som sto for dette, mens mødrene ordnet med den øvrige maten :p )

Men en superenkel kake, som ihvertfall alltid går ned på høykant i barnehagen jeg jobber i, er Møllerens Sjokoladekake ferdigmix i pose. Den er veldig god, og med en sjokoladeglasur og non-stop og seigmenn på, er det definitivt den største favoritten hos oss :)

Jeg lager alltid ett brett med museboller. Vanlige boller, lakrislisser til hale, to nonstop fester med melis til øyne og to lakrisbåter festet med melis som ører. Blir tomt hver gang:)

Og så har vi alltid pølser først, unga syns det er digg, og det er lettvint for meg.

Pizzasnurrer har vært en gjenganger i barnebursdagene i vår bhg. Kan lages lenge før og fryses. Så taes de enkelt opp av fryseren og gis en omgang i steikovn bare for å få litt varme. Ypperlig!:) en enkel sjokoladekake og skattejakt har vært populært i tillegg

Og det er så mange som lager godtepose, men i år tok jeg bare og helte litt smågodt utover spisebordet mens vi hadde leker i gangen.

Langpannekake som alle jeg kjenner elsker.
250 g smeltet smør
550g sukker
800ghvetemel
8ts kanel
4 ts natron
1 liter kulturmelk (ta ut 8 ss kulturmelk og sett til side til glasur)

Glasur:
100gsmeltet smør
500g melis
4 ts vaniljesukker
2 ss kakao (jeg bruker bakekakao)
8ss kulturmelk

Alt blandes og bres over en langpanne stekes på 200grader i 35 min. Glasuren lages og tas over når kaken er avkjølt

Venter på årets Julegave<3

Syns toro sin langpannekake e grei å bruke til sånt eg for eg like d enklest mulig :P og så e den kjempegod :)

Og den e uten egg, gluten og melk og sånn foresten :) e vel helst derfor eg bruke den en del :)

Skumkake er fremdeles stas! Superenkel å lage, og så kan man farge skummet i akkurat den fargen man liker! Og pynte med favorittgodterier :-)

Pizza har ofte blitt servert før kaker der vi har vært.

En slager hos oss er "Barnehagens beste" fra www.detsoteliv.no
En deilig kanelkake som barna elsker. Enkel å bake er den også. Blir alltid vellykket! :)
De hadde jo to barnehagens beste :P Er det langpanna eller den som heter sjokoladekake? :P

Back
Topp