Trenger jeg brystpumpe?

Kometen

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
Marshmallows2021
Vårspirene 2021
Hei :) jeg håper å få til amming, men man har jo ingen garanti. Bør jeg kjøpe brystpumpe? Skal man ha denne med på sykehuset? Evt hvilken pumpe bør man gå for? Det finnes jo uendelige merker og varianter

Du kan fint se an om du føler du trenger en pumpe. Jeg har en fra forrige gang, men kommer ikke til å ta med på sykehuset. Sykehusene har pumper du får mens du er på barsel om du trenger det der.
Jeg pumpet en del forrige gang kjøpte en elektrisk og var veldig fornøyd med det, men er ikke noe jeg føler må være som må være klart før fødsel. Mener det også er mulig å leie via ammehjelpen og apotek, men det kan du jo evt sjekke opp der du bor.

Jeg hadde ikke før babyen kom, det er jo dessverre ikke slik at en alltid får til eller kan amme. Føden har pumper om det er behov for det. Hadde sett det Ann etter behov ;)

Jeg, eller mannen for å være korrekt, ordnet pumpe når vi var kommet hjem og ammingen var i gang. Dette pga en operasjon jeg skulle gjennom. Jeg har ordnet elektrisk til nummer 2, håper jeg kan amme også denne gangen, noe legene er veldig optimistisk på selv om jeg har pcos osv. :)

Takk for svar! Er det sånn at man kan bruke pumpe for å få i gang produksjonen etter fødsel?

Jeg hadde ikke før babyen kom, det er jo dessverre ikke slik at en alltid får til eller kan amme. Føden har pumper om det er behov for det. Hadde sett det Ann etter behov ;)

Jeg, eller mannen for å være korrekt, ordnet pumpe når vi var kommet hjem og ammingen var i gang. Dette pga en operasjon jeg skulle gjennom. Jeg har ordnet elektrisk til nummer 2, håper jeg kan amme også denne gangen, noe legene er veldig optimistisk på selv om jeg har pcos osv. :)

Må bare spørre: skal PCOS være noe hindring for amming? Har det selv, men hørte aldri noe om det i forhold til amming sist[emoji4]

Må bare spørre: skal PCOS være noe hindring for amming? Har det selv, men hørte aldri noe om det i forhold til amming sist[emoji4]
Det kan i noen tilfeller være hemmende på melkeproduksjonen, men det avhenger visstnok litt av hvordan en hadde det også før svangerskap. Se gjerne følgende lenke - https://tidsskriftet.no/2013/02/nyheter/amming-hos-kvinner-med-polycystisk-ovarie-syndrom
Jeg er normalvektig og har ingen symptomer på pcos annet enn en shitload med cyster og uregelmessig mensen. Brystene har også økt i størrelse under graviditet så ting har trolig lagt til rette for at det ikke skal være noe hinder for amming.

Om en ønsker å amme så er det viktig at en kommer i gang med stimulering av dette etter fødsel. Mange sykehus, om ikke alle? Har tilgang til ammehjelp utover pleierne om en ønsker å benytte seg av dette. Ammehjelpen har også Facebook-side :)

Det kan i noen tilfeller være hemmende på melkeproduksjonen, men det avhenger visstnok litt av hvordan en hadde det også før svangerskap. Se gjerne følgende lenke - https://tidsskriftet.no/2013/02/nyheter/amming-hos-kvinner-med-polycystisk-ovarie-syndrom
Jeg er normalvektig og har ingen symptomer på pcos annet enn en shitload med cyster og uregelmessig mensen. Brystene har også økt i størrelse under graviditet så ting har trolig lagt til rette for at det ikke skal være noe hinder for amming.

Om en ønsker å amme så er det viktig at en kommer i gang med stimulering av dette etter fødsel. Mange sykehus, om ikke alle? Har tilgang til ammehjelp utover pleierne om en ønsker å benytte seg av dette. Ammehjelpen har også Facebook-side :)

Interessant.. Men som med deg så er jeg normalvektig og har ingen særlige plager bortsett fra cyster på eggstokkene og lange uregelmessige sykluser. Det var grunnen til at vi brukte IVF på førstemann. Etter forrige svangerskap satt jeg inn spiral, og etter at denne ble tatt ut, hadde jeg veldig regelmessige sykluser. Ble til vår overraskelse gravid på normal måte denne gangen[emoji4]
Hadde veldig god melkeproduksjon sist gang, krysser fingrene for at jeg er like heldig denne gangen

Back
Topp