Trenger inspirasjon - pizzafyll

Frøken Ustrøken

Gift med forumet
Ja, hva pleier DU å ha på pizza'n din når du lager hjemmelaga pizza?? :-) Her pleier det å bli det samme gamle, så kunne gjerne tenkt meg litt ny inspirasjon til hva som er godt på! :-P

Pizzabunn, creme fraiche, revet ost, purreløken og skinke.

Tynntynn bunn, pizzasaus, revet ost, spekeskinke. Funker også med purreløk, fetaost og tomat i tillegg.

Spørs om vi lager vanlig pizza eller italiensk inspirert pizza.

Vanlig pizza er grov og passe tykk bunn med tomatsaus, kjøttdeig, pepperoni, løk og paprika. Og selvfølgelig ost da.

Italiensk pizza er grov tynn bunn, forsteker bunnen litt først sånn at den blir skikkelig sprø.
Har så på tomatsaus(gjerne med hakka oliven i), fersk mozarella, strimla biff(eller skinke), pepperoni, løk og tomater.
Kan også finne på å ha bacon på feks, og creme freiche istedenfor tomatsaus ;)
Lager gjerne en dressing av rømme til å :)

Pesto,kyllingfilet,rødløk,pinnekjerner og ost

Tomatsaus,mozarella,italiensk skinke,ruccola og parmesan.

Det varierer. I det siste har vi spist mye hvit pizza: pizzabunn med creme fraice, rødløk, spekeskinke og ost, gjerne servert med ruccola og nykvernet pepper.

Ellers er vi glad i den tradisjonelle pizzaen og typisk fyll hos oss er gjerne kjøttdeig, løk og ananas, eller peperoni, sopp og spicy pepperoni. Lager tomatsaus av tomatpurét, hakkede tomater, løk og hvitløk.

Hjemmelaget tomatsaus med chilli og hvitløk kjørt i blender, stekt kylling, kjøttboller og chorizo, og ost i skorpene :)

Pizzabunn, tomatpure, mais, tacokjøttdeig eller av og til pølse, løk, paprika og ost. Av og til sopp på gubbens halvdel og ananas på min...

Pleier somregel å være:
Pizzabunn, hjemmelaget pizzasaus, kjøttdeig, ost

Også varierer vi med resten av fyllet som kan være alt fra mais, ananas, skinke, bacon, løk, pepperoni

Lager små så alle får hver sin. Jeg har gjerne pesto, skinke, rødløk og litt parmesan på min:)
Gutta alltid bare ost og skinke:o

Har på tomatsaus, stekt sjampinjong, tomater og løk. Istedetfor ost bruker jeg bearnaissesaus på toppen, blir suuupergodt! Topper med pommes frites hvis jeg føler meg gæren :nailbiting:

Vi legger alltid først tomatsaus og gulost.
Merker mange topper med ost på hjemmepizza og skjønner ikke helt den greia :p er aldri slik man får den på pizzeria!

Etter ost legger vi løk, sopp, paprika, ananas og hjemmelaga kjøttboller med hvitløk og krydder.
Kan også legge på bacon, spennende pølsebiter eller kylling. Men legger man det over osten må man ikke forhåndssteke det da ;)

Et annet fantastisk tips; legg pizzaen på grillen!! Mmmmm

Vi legger alltid først tomatsaus og gulost.
Merker mange topper med ost på hjemmepizza og skjønner ikke helt den greia :p er aldri slik man får den på pizzeria!

Etter ost legger vi løk, sopp, paprika, ananas og hjemmelaga kjøttboller med hvitløk og krydder.
Kan også legge på bacon, spennende pølsebiter eller kylling. Men legger man det over osten må man ikke forhåndssteke det da ;)

Et annet fantastisk tips; legg pizzaen på grillen!! Mmmmm
Forhåndssteker du ikke bacon heller når du har det oppå osten?? :-P Er livredd for rå mat for tiden (gravid), så vil helst steke alt to ganger, haha! :D Jeg har ei sånn steinplate som man egentlig skal bruke på grill (som er til pizza), går det an å bruke den i ovnen mon tro? :-)

Her er det alltid samme fyllet på pizzaen :-)
Barna spiser alltid med ost og skinke, mannen vil gjerne ha litt pepperoni i tillegg. Jeg liker helst biff og ananas på min pizza, og tomatsaus i bunn ofc.

Forhåndssteker du ikke bacon heller når du har det oppå osten?? :p Er livredd for rå mat for tiden (gravid), så vil helst steke alt to ganger, haha! :D Jeg har ei sånn steinplate som man egentlig skal bruke på grill (som er til pizza), går det an å bruke den i ovnen mon tro? :)

Vi bruker stenplate i ovnen ja, men må legges inn før ovnen blir varm ellers kan den sprekke :)
Vi steker aldri kjøttet før det er lagt på pizzaen, for det er mer enn nok å steke det i ovnen. Av og til blir det til og med svidd hehe. Tilpass med å bruke overvarme mot slutten om det trengs :)

Vi bruker stenplate i ovnen ja, men må legges inn før ovnen blir varm ellers kan den sprekke :)
Vi steker aldri kjøttet før det er lagt på pizzaen, for det er mer enn nok å steke det i ovnen. Av og til blir det til og med svidd hehe. Tilpass med å bruke overvarme mot slutten om det trengs :)
Takk for tips, da skal jeg prøve den plata neste gang! :-) Oh, hehe, da satser jeg på å bare legge baconet på toppen;)

Tomatsaus, skinke, løk, ost, tomatskiver og blåmuggost.

Vi har to forskjellige sett med fyll:

Mozarella, pinjekjerner, ruccola, parmaskinke, parmesan, tomatsaus

Hakkede tomater, løk, bacon, pølser, ost

Back
Topp