Trenger innspill. Er gravid! Mann på sjøen- fortelle eller vente litt?

Endeligklar_prøver

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid, og mannen er på jobb på sjøen (er fisker). Han er tilbake om ca 1 uke, og jeg prøver å bestemme meg for om jeg skal fortelle han over facetime eller vente med å fortelle til han kommer hjem (hvis jeg klarer å vente da hehe). Kjenner det er veldig vanskelig å holde på denne nyheten bare for meg selv også!

Hva ville dere gjort, og hvordan? Har mest lyst til å være sammen med han når jeg forteller, men 1 uke er litt lenge synes jeg! Og vi har faktisk ikke snakket om hvordan vi skulle gjøre det hvis jeg fant ut når han var på jobb. Blir han lei seg hvis jeg venter med å fortelle? Eller er det koseligere at han blir overrasket med det når han kommer inn døra hjemme, i og med at det «bare» er en uke? Vi har ikke aktivt prøvd så hardt, men har tenkt at vi er klar og skjer det så skjer det og blir selvfølgelig kjempeglade. Og nå skjedde det altså! :smiley-ashamed004

Føler det mest riktige er å fortelle han med en gang! Men vil gjerne ha innspill og erfaringer fra andre?❤️
 
Jeg ville fortalt med en gang, både for å dele gleden, og for å ha støtten hvis noe skjer før han kommer hjem ❤️ men du må velge det du tror er best for dere
 
Jeg ville fortalt med en gang, både for å dele gleden, og for å ha støtten hvis noe skjer før han kommer hjem ❤️ men du må velge det du tror er best for dere
Takk for svar! Tenker jo egentlig det samme som deg, at det er best å fortelle nå❤️ Har bare alltid sett for meg scenario med å overraske på en eller annen morsom måte (første gang gravid nå), og nå må jeg heller tenke ut en gøy måte via facetime da
 
Jeg ringte min mann på jobb da jeg fikk beskjed om at det klaffet, selv om han ville kommet hjem noen timer seinere (IVF så fikk beskjed via tlf etter blodprøve).

Jeg tenker at det beste du kan gjøre er å virkelig kjenne på hva som er rett for dere. Hva vil gi de beste følelsene når dere ser tilbake? Orker du å holde det hemmelig i ei uke? Hvordan kan du evt. gjøre det staselig over Facetime? Etc.

Lykke til og gratulerer så mye!
 
Selv ville jeg syntes det var morsomt å vente en uke, og fortelle det på en gøy måte. Men hvis dere snakker en del underveis i jobbukene hans, så kan det kanskje hende han spør også (?), og da ville jeg bare sagt det. Altså latt det vært litt opp til han, på en måte. Hvis han spør får han vite, hvis ikke blir det overraskelse? :p
 
Broren min er fisker og kona hans fortalte det til han mens han var på jobb. Han sa der var den beste følelsen i verden og at den uka som egentlig føltes lang og tung ut på jobb ble fylt med glede. Sa han smilte for seg selv mens han jobba og rakk og tenke over mye før han kom hjem og de gleda seg videre sammen. Så basert på hans fortelling så ville jeg gledet han med nyheten når han er på jobb og kanskje trenger et lysglimt. Er jo tøft på havet, og selv om man absolutt ikke skal tenke slik, så vet man jo aldri om noe skjer og da hadde jeg ville fortalt det nå. :) når jeg ble gravid skulle jeg også holde det hemmelig og gjøre noe ut av det, men endte med å rope det ut i sekundet streken ble synlig, haha! Så forstår det et vanskelig å holde for deg selv ❤️lykke til, uansett hvordan du velger å gjøre det!
 
Takk for svar! Tenker jo egentlig det samme som deg, at det er best å fortelle nå❤️ Har bare alltid sett for meg scenario med å overraske på en eller annen morsom måte (første gang gravid nå), og nå må jeg heller tenke ut en gøy måte via facetime da
Hva ble det til til slutt?!
 
Jeg ringte han på facetime og viste han det han hadde fått av pakker i posten, og til slutt viste jeg han graviditetstesten. Han så ikke hva det var med det samme, hehe, men så skjønte han det og ble veldig glad <3 Han satt pris på at jeg fortalte det over facetime :)
Så koselig! Takk for oppdatering! :)
 
Back
Topp