Trenger ideer til Boken om meg-bok

Buca

Blir kjent med forumet
Etter å ha lett i evigheter etter et fint album av typen ”boken om meg” bok til min førstefødte, har jeg nå gitt opp og heller bestemt meg for å lage en selv [8|]...

I dag har jeg derfor kjøpt et 8x8 album fra Chatter box som jeg planlegger å gjøre klar til den lille kommer. Planen er å både scrappe, men jeg vil også at den skal ha litt den gamle formen som ”Boken om meg-bøker” har brukt å ha.

Jeg har en del ideer om hva jeg kan ha med av punkter i en slik bok. For eksempel fødselsinformasjon og ”slik så verden ut den dagen jeg ble født" (hvor overskrifter fra aviser blir satt inn), slektstreet mitt, fotavtrykk, mine første vaner (matvaner, stellevaner, mitt første måltid som ikke var melk, min første tann etc). Mine kjæreste eiendeler. Mine lekekamerater og så videre og så videre. Dere skjønner tegningen.

Men jeg trenger tips til flere slike punkter som kan bli med i albumet. Siden dette er mitt første barn vet jeg ikke helt hva som er lurt å ha med i en slik ”Boken om meg”-bok. Derfor blir jeg kjempeglad for litt hjelp.

Har du noen ideer?

Kjempeflott!

Tenkte jeg kunne ha en slik bok som både hadde skriverier i seg og selvsagt fine bilder. Tenkte å følge utviklingen de to første årene omtrent. Albumet jeg har valgt har plass til 42 ark, så jeg tror jeg skal få plass til endel.

Tenker også at det er lurt at jeg gjør istand endel av de skriverierpunktene på forhånd, slik at det faktisk blir skrevet ned. Derfor er det supert med slike tips som dere kommer med.

Etter at jeg ble gravid har jeg sittet å bladd og bladd i min egen "boken om meg" fra mitt første år. Jeg kjenner hvor verdifull den har blitt for meg og jeg vil veldig gjerne kunne gi noe slikt videre til min lille prinsesse.

Hi hi Asil [:D]. Syns forslagene var festlige uansett jeg.

Regner med at hun som kommer blir tvangsforet på endel musikkhelter, så det blir nok en side eller to både med musikk vi voksne vil hun skal like, og hvilke barnesanger hun selv foretrekker. Men Lihmal tror jeg nesten jeg skal la henne slippe [;)].

bilde av mammas gravid mage, bilder før og etter første hårklipp og en liten hårlokk, hva som gjorde deg glad, og hva son gjorde deg sinna - dette er noen av pktene i nathalies bok, men det er sånn ferdig bok da

Supert. Kanskje jeg må snoke litt i noen bokhandlere og "stjele" noen tips derifra.

Er ikke imot slike kjøpebøker egentlig. Har bare ikke funnet en som funket helt for meg.

F.eks:

- Mine gaver jeg fikk på sykehuset (og fra hvem)
- Kanskje sider hvor det er bilde av "mitt første steg"
- Sånn side hvor du skriver av vekt og lengde mål
- Første reise
- Første "ordentlige" smil

osv, kommer ikke på fler[:D]

Høres ut som dette kommer til å blir en KJEMPE fin "bok om meg selv" bok[;)]

Back
Topp