Trenger hjelp...

Dere bør møte henne og si at dere vet hva som foregår og at dere ønsker å hjelpe henne med det dere kan?

Hu må jo ja det HELT forferdelig stakkar :(:(

Det må jo være noe riv ruskende galt her, man får da ikke lån i banken til å sitte med to lån om man ikke har en jobb eller økonomi til det. Jeg hadde sluttet med spekuleringen og konfrontert henne med det jeg vet og spurt rett ut hva som er greia. Kall en spade for en spade!

At noe er galt og at hun ikke har det bra er jeg ganske sikker på ja... At vi skal ta det opp med henne er helt klart, men er bare så usikker på hvordan... Ønsker ikke å gjøre situasjonen værre!

Last edited:
Det må jo være noe riv ruskende galt her, man får da ikke lån i banken til å sitte med to lån om man ikke har en jobb eller økonomi til det. Jeg hadde sluttet med spekuleringen og konfrontert henne med det jeg vet og spurt rett ut hva som er greia. Kall en spade for en spade!
Veldig enig, ho må jo ha jobb om ho håndtera to lån.

At noe er galt og at hun ikke har det bra er jeg ganske sikker på ja... Mannen og svigerinnen min har arvet en del penger de siste årene, så er redd det er disse pengene hun bruker for å holde det gående! At vi skal ta det opp med henne er helt klart, men er bare så usikker på hvordan... Ønsker ikke å gjøre situasjonen værre!
Hmm, da kan det hende ho lever på dei pengane ja, men desto større grunn til bekymring om ho påstår at ho jobbar, men berre sitter heime.
Trur eg ville sagt at eg var bekymra for ho, korleis ho klara seg med to leiligheter og ikkje jobb, og ikkje minst kvifor? Er det noko ho trenger hjelp til? Får liksom følelsen av at det ligger noko psykisk bak dette, har ho vore sjuk, deprimert, hatt angst, opplevd tap/traume i det siste?

Det er dette jeg har tenkt litt på også... At det kanskje er tryggere for min svigerinne å høre det fra dem. Men de vet foreløpig ingen ting, så da må vi ta en prat med de først.
Om dei ikkje veit noko, syns eg ho burde få sjansen til å fortelle ståa sjølv:)

Om dei ikkje veit noko, syns eg ho burde få sjansen til å fortelle ståa sjølv:)

Enig... Så lenge foreldrene ikke vet så bør dere ta det med ho, for noen må jo absolutt prate med henne.

Men om ho faktisk eier begge leilighetene, hvorfor har ho ikke flytta inn i den nye da? Eller leid ut den ho har, eller den tomme? Høres jo rart ut å sitte med to leiligheter, der den ene er helt tom. Sikker på at ho fortsatt har begge?

Hvis dere står henne nært er det bare å kjøre på... Hvis hun sitter med økonomiske problemer må hun begynne å rydde opp asap, jo lengre hun venter jo vanskeligere blir det.

Hvis dere ikke har så mye kontakt med henne bør kanskje foreldrene hennes involveres, så de får funnet ut hva som skjer med datteren sin.

Det er nok noe psykisk som ligger bak. Vet at hun har gått til psykolog på et tidspunkt, men vet ikke om hun gjør det nå. Mine svigerforeldrene mistenker nok at det er noe, men de velger å ha "skylapper" oppe tror jeg. De snakker ikke så mye om problemer i min svigerfamilie...

Last edited:
Hvor gammel er hun?
Jeg hadde ikke akseptert at min søster og hennes mann hadde blandet seg opp i min økonomi, hvor jeg jobber, og hvordan jeg brukte penger osv, Det er mitt privateliv og ikke noe jeg deler med andre.
Så hadde jeg vært dere så hadde jeg holdt meg unna så lenge hun er gammel nok til å ta vare på seg selv.
Det er min mening da. Her i min familie er det ingen som vet hvordan det går med min økonomi, og føler at det er innenfor min private sone :)

Hvor gammel er hun?
Jeg hadde ikke akseptert at min søster og hennes mann hadde blandet seg opp i min økonomi, hvor jeg jobber, og hvordan jeg brukte penger osv, Det er mitt privateliv og ikke noe jeg deler med andre.
Så hadde jeg vært dere så hadde jeg holdt meg unna så lenge hun er gammel nok til å ta vare på seg selv.
Det er min mening da. Her i min familie er det ingen som vet hvordan det går med min økonomi, og føler at det er innenfor min private sone :)

Det er vel litt forskjell på å bry seg om hvor du jobber, enn at man bryr seg over at man sier man jobber et sted uten å gjøre det. Har en venninne som fant ut akkurat det samme om sin egeb bror, desverre var det etter at han hadde tatt sitt eget liv. De hadde ingen anelse om at han slet psykisk, ikke hadde jobbet på flere år, selvom han sa det osv. Så jo, det er faktisk lov å bry seg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er vel litt forskjell på å bry seg om hvor du jobber, enn at man bryr seg over at man sier man jobber et sted uten å gjøre det. Har en venninne som fant ut akkurat det samme om sin egeb bror, desverre var det etter at han hadde tatt sitt eget liv. De hadde ingen anelse om at han slet psykisk, ikke hadde jobbet på flere år, selvom han sa det osv. Så jo, det er faktisk lov å bry seg.

Enig med deg! Jeg synes at ts og familien skal sjekke ut saken, så får svigersøster bestemme selv om hun vil ta imot hjelp eller ikke.

Man har vel en mor og far som kan bry seg! Jeg hadde ikke godtatt at en som ikke var i slekt med meg "sjekket"meg opp og blandet seg opp i livet mitt. Lov å bry seg, men det er forskjell å spørre noen hvordan de har det og om de kam hjelpe til med noen enn å ringe rundt for å sjekke og konfrontere noen at de lyver. Og jeg vet at min arbeidsgiver hadde aldri opplyst til noen over telefon at jeg jobber der. Personvern heter det..

Man har vel en mor og far som kan bry seg! Jeg hadde ikke godtatt at en som ikke var i slekt med meg "sjekket"meg opp og blandet seg opp i livet mitt. Lov å bry seg, men det er forskjell å spørre noen hvordan de har det og om de kam hjelpe til med noen enn å ringe rundt for å sjekke og konfrontere noen at de lyver. Og jeg vet at min arbeidsgiver hadde aldri opplyst til noen over telefon at jeg jobber der. Personvern heter det..

Jeg mener nå at man er i slekt med/familie med noen selv om man er inngift jeg da! Kan hende vi har forskjellig oppfatning av hva familie er... Det er ikke bare å spørre hvordan en person har det når denne personen ofte lyver. Arbgiver jeg har ringt til har info om alle ansatte på nettet, samtalen ga kun en "bekreftelse" på informasjonen som allerede fantes. Jeg ringte fordi mannen min ville at jeg skulle gjøre det. Når mor og far velger å lukke øynene for problemet hva gjør man da? Venter på at det skal skje noe mer alvorlig?

Kan bare si ut i fra hva jeg selv ville gjort om det var min svigerinne:

Jeg hadde naturligvis blitt veldig bekymret, og hadde grepet inn. Jeg vil heller hun skal være sur for at jeg griper inn, enn å ikke gjøre noe og at det viser seg i ettertid at hun slet såpass mye at det kanskje førte til mer alvorlige ting.

Jeg ville dratt å besøkt henne. Tenker det er bedre at 1 eller 2 drar i stedet for hele familien som kanskje gjør at hun føler det er mange mot henne. Lettere å fortelle til bare 1 eller 2. Jeg ville satt meg ned med henne og fortalt hva jeg vet, at jeg er bekymret for henne, og at jeg gjerne vil hjelpe henne og være der for henne.

Jeg mener nå at man er i slekt med/familie med noen selv om man er inngift jeg da! Kan hende vi har forskjellig oppfatning av hva familie er... Det er ikke bare å spørre hvordan en person har det når denne personen ofte lyver. Arbgiver jeg har ringt til har info om alle ansatte på nettet, samtalen ga kun en "bekreftelse" på informasjonen som allerede fantes. Jeg ringte fordi mannen min ville at jeg skulle gjøre det. Når mor og far velger å lukke øynene for problemet hva gjør man da? Venter på at det skal skje noe mer alvorlig?

Da mener jeg at din mann må ta seg en prat med sine foreldre.
At noen lyver litt om hus og arbeidsplass synes ikke jeg er så alvorlig at man kan bryte alt av privatliv til den personen. Og jeg tenker det er fint mulig hun lyver for hun ikke vil ha innblanding. Det er min mening!

Back
Topp