Trenger hjelp...

MammaMJ

Elsker forumet
Lillejenta er så ekstremt hard i magen!
Hun får ut store harde klumper, men siden i går har det kommet 2 ganger bare..
Gitt hun et glass med sviskemos, men ingenting skjedde, glasset fikk hun i 11 tiden i dag.. Nå gråter hun når hun skikkelig når hun presser.. Hva kan jeg gjøre?
Vondt i mammahjerte mitt! [:(]

uff da stakkars liten[8|]

Marius var slik for noen uker siden.
Vi blandet 1 ts malt i grøten morning og kveld..
Da ordnet magen seg[;)]

Kanskje du skal prøve det og ? [:)]

Masse vann og fruktmos skal også hjelpe har jeg hørt..
Syns det er rart sviskemosen ikke gjør jobben sin[:-]
Kanskje du burde prøve å ha ett spist såpestykke innforbi åpningen?
(har hørt det også skal hjelpe[8|])
Jeg vet ikke annet jeg desverre[&o]

Stakkars , jeg ville nok ringt legevakten om det ikke kommer ut noe skikkelig snart[8|]
Da får hun sikkert klyster sånn at det får løsna opp (tror jeg da)[:-][8|]

Håper det snart går over ihvertfall.. stakkars , ikke godt å ha hard mage[:o]

Har du prøvd å ta tempen på henne? Vi har gjort det av og til når hun virker "tett", å da kommer det som regel med en gang når hun ligger der[:)] Hjelper også da å ha føttene hennes helt opp hvis du skjønner hva jeg mener[:)]

Har du prøvd malt?
Massasje av magen, masser i sirkelbevegelse med klokka. Og dytt beina oppover mot magen!
Håper hun blir bedre, er så fælt når disse små har det vondt..
[:)]

ORIGINAL: *Høna*

Har du prøvd malt?
Massasje av magen, masser i sirkelbevegelse med klokka. Og dytt beina oppover mot magen!
Håper hun blir bedre, er så fælt når disse små har det vondt..
[:)]

Signerer! Hjelper alltid å "ta tempen" for å så massere på siden av magen.

Masse god bedring til lillesnuppa di[:(]

Ser du bor i Halden.. Har du prøvd Semper grøten i Sverige??
Den har funket veldig bra her! Er med aktiv bakteriekultur. Her har småtten "Gått på do" etter å ha spist grøten.
Tok noen dager imellom hver gang tidligere.. og han var hard i magen. Nå går det fint!

Visst det ikke hjelper med malt (jeg tar ca en ts i melken), så kan du kjøpe laktulose. Det får du på apoteket. Det er et avføringsmiddel som er beregnet på små barn. Jeg har brukt det masse på min eldste datter når hun var baby. Hun hadde så hard bæsj at hun blødde i rompen..stakkars. Lykke til , håper det ordner seg!

ORIGINAL: triknu

Har du prøvd å ta tempen på henne? Vi har gjort det av og til når hun virker "tett", å da kommer det som regel med en gang når hun ligger der[:)] Hjelper også da å ha føttene hennes helt opp hvis du skjønner hva jeg mener[:)]

Dette gjorde jeg også en gang når han hadde forstoppelse og tok av han bleia da kom bæsjen. Men i ettertid blander jeg alltid en til to ts med hjemmelaget sviskemos i grøten (han får hard mage ellers) og har litt malt i mme innimellom (er ikke glad i alt sukkeret i malten)...Kjenner så alt for godt følelsen. Han er i tillegg veldig glad i vann så drikker mye til måltidene før han får mme....

most PÆRE! det funker hos oss... [:)]
Lykke til, det er ikke noe kjekt med vondt i stumpen! [&o]

Back
Topp