Trenger hjelp til telefonsamtale!

Gregersen

Forumet er livet
Leter desperat etter jobb om dagen. Møtte nettopp ei gammel venninne på butikken. Hun sa at jeg burde ringe til et psykiatrisk sykehus og spørre om de kanskje hadde litt jobb til meg.

Siden jeg egentlig HATER å prate i telefonen, men VIL ringe siden det muligens kan gi meg en jobb, så trenger jeg tips til hva jeg kan si!

Jeg har gått pleieassistentkurs gjennom Nav, det burde jeg vel kanskje få frem i samtalen?

Så er det noen snakkeglade som vær så snill kan gi meg noen tips til hva jeg kan si? Evt spørre om?

Blir sååå glad for alt av svar!!!

Hei. Jeg vil gjerne prate med avdelingsleder (navn) om ikke det er hun som tar telefonen.

Jeg ringer angående mulighet for å stå som ekstravakt hos dere. Jeg heter ...., er ... år og har erfaring fra helsevesenet gjennom ..... Dersom det er interessant kan jeg komme til samtale eller sende dere mine papirer.

Hmm, har du en CV klar?
Jeg ville mannet meg om å sagt rett ut at "jeg ringer fordi jeg leter etter jobb, og fikk høre "via via" at det muligens var noe ledig hos dere??" Fortell kort hva du kan, hvilken erfaring du har, og spør om du kan få sende over CV'n din. (Dette kan du gjerne spørre om selv om de sier at de ikke trenger folk... Mange firmaer lagrer CVer i arkivet og tar de fram ved en senere anledning.) Forsøk å holde det så kort som mulig, det er bedre at personal-ansvarlig kan sitte i ro og fred å lese din feiende flotte CV og ta kontakt igjen. Hvis det viser seg at de ikke trenger noen, så spør om de vet om noe annet "i samme fag" hvor de kanskje har bruk for en med akkurat dine kunnskaper.
Lykke til!! :)

Tusen takk for svar :)
Jeg har CV'n klar, siden jeg har søkt om jobb i over ett år snart.

Bare tøffe meg litt opp nå!! :P

Hater å ringe selv, så jeg stakk innom plassen for å slippe å ringe. Pingle. Vet det.
Men lykke til.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Tror heller jeg ville gått innom enn å ringe. Fra egen arbeidsplass vet jeg det fungerer bedre, hvertfall hos oss :-)

Tror heller jeg ville gått innom enn å ringe. Fra egen arbeidsplass vet jeg det fungerer bedre, hvertfall hos oss :)
Går mye heller innom, altså, for da slipper jeg å prate i telefonen :P Kanskje jeg skal stikke innom på mandag i stedet...hm.... :)

Jeg liker heller ikke å snakke i tlf, så jeg stikker innom i stedet. Har i ettertid fått høre at det var avgjørende for å få jobben ettersom det virkelig viste at jeg ville ha den :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jobbar sjølv på psykiatrisk sjukehus, og det er jo gjerne mange avdelingar der? Er dei ei spesiell avdeling du vil jobbe på? Eller er du fleksibel? Om du er fleksibel ville eg sendt åpen søknad med cv i posten tilenhetsleder ved alle avdelingane. Om det er ei spesiell avd ville eg gått innom. Likar ikkje å snakke i tlf sjølv;) Lykke til, eg elskar jobben min:)

Jobbar sjølv på psykiatrisk sjukehus, og det er jo gjerne mange avdelingar der? Er dei ei spesiell avdeling du vil jobbe på? Eller er du fleksibel? Om du er fleksibel ville eg sendt åpen søknad med cv i posten tilenhetsleder ved alle avdelingane. Om det er ei spesiell avd ville eg gått innom. Likar ikkje å snakke i tlf sjølv;) Lykke til, eg elskar jobben min:)

Googlet det og så at det er 4 avdelinger :) Har ikke lyst til å kaste meg inn på den tyngste i hvert fall, siden jeg ikke har noe erfaring fra psykiatrien :)

Googlet det og så at det er 4 avdelinger :) Har ikke lyst til å kaste meg inn på den tyngste i hvert fall, siden jeg ikke har noe erfaring fra psykiatrien :)
Kan sikkert vera greit å ikkje starte på akuttmottaket i allefall, der er det ofte tøffe tak. Ellers så har kvar avd sine utfordringar, og du vil heilt sikkert få god opplæring:)

Nå skal ikke jeg ta fra deg lysten og spenningen, og vet det ikke var det du spurte om:) Men tar de i det hele tatt mot assistenter på psykiatrisk? Trodde det kreves endel erfaring (nå vet ikke jeg hva du har erfaring med da) Det krever jo ganske mye kunnskaper å jobbe i psykiatrien. Men hvis du har jobbet med pasienter i andre sammenhenger hjelper jo det og. Jeg stukket innom om det var en spesiell avdeling, om ikke hadde jeg tatt en tlf, forklart hvem jeg var, alder, og kompetanse og fortalt at du er interessert i jobb:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg ville ikke ringt, men reist dit personlig:) Lykke til:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Back
Topp