Trenger hjelp til amming :/

Gullskatten<3

Glad i forumet
Marshmallows2021
Den første dagen etter fødsel tok lillemann puppen og jeg ammet han når han var sulten! Så ble han plutselig syk og jeg har ikke kunnet amme han:(
Han er nå 9 dager gammel og vi kan endelig få igang ammingen igjen! Men han vil ikke sitte på puppen.. Han tar innemellom tak, sutter ett par ganger også slipper han den/gidder ikke sutte lengre.. Hva kan jeg gjøre?

Tips til å få han til å sette seg på puppen og bli der, taes imot med stort takk!!!

Det kan være så mye, jeg ville tatt kontakt med helsestasjon i morgen.

Ikke nøl med å ringe ammehjelpen og få time på helsestasjonen. Vi sleit med det samme ei natt og håndmelka. Ga i kopp og dyppet fingeren i melk og lot han sutte på den. Cotterman-grepet blir hyppig brukt. Tvillingstillig og naturlig stilling fungerer best her. Lykke til:)

Hva om du får melket ut litt og hatt på en flaske? Drypp på brystvorten fra flasken sånn at han kjenner det kommer melk.. Frøkna her starter å suge da (fra skjold riktignok). (Og når hun ikke er så sulten at hun vrir seg alle veier).

Jeg skal også ha ny time hos ammehjelpen til onsdag. Kjempefornøyd med forrige time der.

Vi er fortsatt på sykehuset! Så får litt hjelp der.. Men han er liksom så giddalaus... Han får litt medisiner fortsatt, så kan være derfor han ikke orker! Men kjenner at jeg blir så veldig stressa for at han skal begynne med flaske! Ønsker så absolutt å amme..

Ikke nøl med å ringe ammehjelpen og få time på helsestasjonen. Vi sleit med det samme ei natt og håndmelka. Ga i kopp og dyppet fingeren i melk og lot han sutte på den. Cotterman-grepet blir hyppig brukt. Tvillingstillig og naturlig stilling fungerer best her. Lykke til:)
Har prøvd begge stillingene!! Naturlig stilling fungerte litt.. Men så ble han liksom bare liggende å halvsove oppå puppen!! Synes det er litt vanskelig å få lagt han til ordentlig?!

Hva om du får melket ut litt og hatt på en flaske? Drypp på brystvorten fra flasken sånn at han kjenner det kommer melk.. Frøkna her starter å suge da (fra skjold riktignok). (Og når hun ikke er så sulten at hun vrir seg alle veier).

Jeg skal også ha ny time hos ammehjelpen til onsdag. Kjempefornøyd med forrige time der.
Melken er det ikke noe å si på egentlig.. Den renner bare jeg nærmer meg han;) bare han er bortpå brystvorta har han munnen full nesten.. Så føler at det kanskje kan gjøre at han ikke gidder å suge ordentlig..

Har prøvd begge stillingene!! Naturlig stilling fungerte litt.. Men så ble han liksom bare liggende å halvsove oppå puppen!! Synes det er litt vanskelig å få lagt han til ordentlig?!
kan jeg være litt enig. Jeg støtter hodet litt ekstra for er redd han ikke går nok luft. Nå har jeg fått sår på begge brystvortene så skal ta mitt eget råd og ringe helsestasjon i morgen tidlig. Pumpe og kopp i dag og i morgen. Gruer meg litt til natta

kan jeg være litt enig. Jeg støtter hodet litt ekstra for er redd han ikke går nok luft. Nå har jeg fått sår på begge brystvortene så skal ta mitt eget råd og ringe helsestasjon i morgen tidlig. Pumpe og kopp i dag og i morgen. Gruer meg litt til natta
Huff er ikke godt å være sår!! Ta ditt eget råd ja;) Jeg føler at han ligger med så svai rygg/med hodet for høyt...

Har gått litt bedre idag.. Men føler at jeg ikke får lagt han til riktig!! Så jeg knoter litt..

Back
Topp