Trenger hjelp til å tyde varierende svar

tiomamma

Forelsket i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Nå trenger jeg dere virkelig, for det er så mange tanker i hodet at det spinner rundt. Håper dere har råd eller erfaringer å komme med. Jeg leser mye på forumet, men skriver sjelden. Dere har som regel så mange gode svar. Her kommer en lang historie, men hold ut

Har et barn født nov-17. Med barnet fikk jeg svak positiv test i uke 6-7, og ble senere satt tilbake i lengde. Så mulig jeg tester sent positivt?
Satte inn p-stav på 6-ukers kontroll. Tok denne ut igjen i januar-19. Var hos lege i slutten av juni, fikk målt hormonnivåer grunnet ingen menstruasjon. Legen sa jeg da var i folikkelfasen og kunne vente menstruasjon snarlig. Første menstruasjon i midten av juli, varighet 6 dager som normalt. Neste menstruasjon i september, etter over 60 dagers syklus. Varighet 6 dager. Etter menstruasjon hadde vi da samleie hver 2-3 dag. Tidligere i høst bestilte jeg time hos gynekologen fordi jeg ønsket å sjekke at alt er i orden eller evt. ikke etter snart 1 år med prøving, samt få og ustabile sykluser. Fikk time 7. oktober. Tok for sikkerhetsskyld en test før timen, negativ. Til min store overraskelse fant han en fostersekk og tykke slimhinner. Av maskinen målt til 5+0, men han selv mente 4+et par dager. Han sa det så positivt ut og skrev meg som gravid i papirene. Fikk ny time 3 uker senere. Han sa jeg skulle ta test etter 1 uke og deretter hver tredje dag. Han sa også jeg kunne oppsøke fastlegen for hCG blodprøve hvis jeg fortsatte å få negative tester. Hjemmetester fortsatte å være negative til vår store skuffelse. Mandag denne uken var jeg derfor innom legekontoret og fikk tatt en blodprøve. I dag var jeg igjen innom for resultatet, hCG 2 visstnok. Skuffelsen er igjen stor, selv om det også var fryktet. Har hatt lette symptomer hele veien, men disse kan selvsagt skyldes andre ting. Tretthet, kvalme, oppblåst på kveldene for å nevne noe.

Men altså, hva skjer? Hva var det gynekologen så som graviditetstester ikke ser?

Skal til gynekologen igjen om 1,5 uker,men det blir vel mer for å planlegge veien videre. Hva tenker dere mer erfarne? Kan jeg forvente menstruasjon eller er det rett og slett lavt pga det fortsatt er tidlig?

På forhånd tusen takk om noen vil dele noen trøstende eller realitetsorienterende ord eller erfaringer ♥️
 
Får du ikke ny time til ul? HCG på 2 er jo ikke gravid. Hvis du hadde vært flere uker på vei, så hadde hcg vært mye høyere.
 
Jo, har ny time hos gyn om 1,5 uke. Gyn fant fostersekk og tykke slimhinner, mens graviditetstester sier neg. Er bare på syklusdag 35, så er jo tidlig selv om forsinket. Med første barnet testet vi positivt først i uke 7. Derfor jeg føler meg usikker og rådvill Med så lange sykluser som jeg har hatt nå så henger håpet i litt ekstra, er jo fort et par mnd eller mer mellom hver sjanse. Har ikke hatt blødning enda.
 
Hvis du er på cd 35 tenker jeg du kan ha hatt en sen eggløsning, sånn at du ikke har begynt å produsere store mengder hcg. Eller så kan det ha vært en kjemisk og at du ikke har begynt å blø enda.

Siden du testet sent positivt med forrige barn og ble satttilbake, indikerer det at du kanskje har sen eggløsning. At du ikke egentlig testet seint i forhold til når eggløsningen var, men utf
Ra en 28dagers syklus blir det seint.

Det kan godt være tilfelle nå, at du rett og slett ikke er så langt på vei.

Masse lykke til på neste ultralyd :)
 
Blir spennende på ul da:) Skal du måle hcg flere ganger?

Blir nok timen hos gyn i første omgang. Var visst hektisk på legekontoret nå og lab. damene var i overkant tydelige på at jeg ikke var gravid.. Jeg fortsetter å teste med billigtester i ny og ne hjemme fram mot gu. Tror nok jeg må dit før jeg gir opp alt av håp.
 
Hvis du er på cd 35 tenker jeg du kan ha hatt en sen eggløsning, sånn at du ikke har begynt å produsere store mengder hcg. Eller så kan det ha vært en kjemisk og at du ikke har begynt å blø enda.

Siden du testet sent positivt med forrige barn og ble satttilbake, indikerer det at du kanskje har sen eggløsning. At du ikke egentlig testet seint i forhold til når eggløsningen var, men utf
Ra en 28dagers syklus blir det seint.

Det kan godt være tilfelle nå, at du rett og slett ikke er så langt på vei.

Masse lykke til på neste ultralyd :)

Tusen takk. Er igrunn slike erfaringer jeg har lett etter. Men nå er det jo allerede 10 dager siden gu, er det likevel en sjans for at hvis egget nettopp hadde funnet veien ned til slimhinnene i livmor, at hCG fortsatt er så lavt 10 dager senere? Håpet henger i et tynt snøre, klarer liksom ikke gi helt opp heller.
 
Dersom gyn Så fostersekk og fortykkede slimhinner må hcg være høyere, slik j har forstått d.. men ingen blødning?

du har ikke tatt hcg blodprøve tidligere? 2 er jo ikke gravid. Så spørs om gyn v neste kontroll ser mindre enn han så da du var til undersøkelse.
 
Dersom gyn Så fostersekk og fortykkede slimhinner må hcg være høyere, slik j har forstått d.. men ingen blødning?

du har ikke tatt hcg blodprøve tidligere? 2 er jo ikke gravid. Så spørs om gyn v neste kontroll ser mindre enn han så da du var til undersøkelse.

Ja, er veldig forvirrende. Både jeg og gyn (erfaren lege på 70år) så fostersekk og fortykkede slimhinner, men likevel lav hCG på mandag og ingen blødning enda. En kan jo bli gal av mindre :smiley-ashamed004
 
Ja, er veldig forvirrende. Både jeg og gyn (erfaren lege på 70år) så fostersekk og fortykkede slimhinner, men likevel lav hCG på mandag og ingen blødning enda. En kan jo bli gal av mindre :smiley-ashamed004

huff så frustrerende, håper hcg stiger eller håper d snarest mulig avsluttes for din del. Frustrerende m slik uvitenhet:Heartpink klemmer sendes din vei!!
 
Har jo hørt om de som produserer hcg sent å får sent positive graviditetstester. Spennende og se krysser fingrene.
 
Jeg var hos gyn pga. uteblitt mens for noen sykluser siden. Hvis jeg hadde vært gravid så hadde jeg vært 4+2, hun kunne se noe i livmoren som var veldig likt en fostersekk - men det kan også være mensen. Alle mål av det hun så stemte med størrelsen på en fostersekk på dette stadiet om jeg var gravid. Men negativ hcg og mensen kom et par dager etter...
håper på annet resultat hos deg :Heartred
 
Jeg var hos gyn pga. uteblitt mens for noen sykluser siden. Hvis jeg hadde vært gravid så hadde jeg vært 4+2, hun kunne se noe i livmoren som var veldig likt en fostersekk - men det kan også være mensen. Alle mål av det hun så stemte med størrelsen på en fostersekk på dette stadiet om jeg var gravid. Men negativ hcg og mensen kom et par dager etter...
håper på annet resultat hos deg :Heartred

Ja, er nok en stor sjanse for at det blir resultatet, men nå er det 11 dager siden timen hos gyn og fortsatt ingen menstruasjon. Hvor blir den av isåfall? Hadde vært bedre om den bare kom først som sist :whacky059
 
Ja, er nok en stor sjanse for at det blir resultatet, men nå er det 11 dager siden timen hos gyn og fortsatt ingen menstruasjon. Hvor blir den av isåfall? Hadde vært bedre om den bare kom først som sist :whacky059

Stress kan føre til at mensen uteblir, og kan tenke meg at dette er en smule frustrerende for deg så kn godt være det også:) men krysse fingre for at du bare har hatt senere eggløsning og at det enda er tidlig:)
 
Stress kan føre til at mensen uteblir, og kan tenke meg at dette er en smule frustrerende for deg så kn godt være det også:) men krysse fingre for at du bare har hatt senere eggløsning og at det enda er tidlig:)

Ja, det kan jo selvsagt være noe i det. Får bare vente og se, i verste fall får jeg vel noen svar ved neste gu om 1,5 uke. Ville jo tro det hele bør kunne oppklares da? :smiley-angelic001
 
Back
Topp