Trenger hjelp til å lage Mamma-Mia quiz!

Lehcar

Elsker forumet
Ja da må jeg fri til alle dere jenter som har sett filmen Mamma mia!
Trenger hjelp til å lage spørsmål til en Quiz utifra filmen.
Hjernen min husker ikke så mye...[&:][:-] 
Spørsmålene må ikke være så vanskelige, da det er 12-åringer som skal løse oppgavene.

Setter stor pris på all den hjelpen jeg kan få![:)][:)][:)]

Jeg husker jo ingen navn eller detaljer....men du kan jo lage spørsmål som dette:

HVor mange menn tror hovedpersonen kan være faren hennes? Og hva heter de? Evt. Hva jobber de med(tror man får vite det i starten av filmen)

Hva heter pensjonatet som "Meryl Streep" eier?

Hva slags "yrke" hadde Meryl Streep før hun ble gravid?

Ja, du skjønner poenget. Litt vanskelig for meg som ikke har filmen og detaljene foran meg. Sikkert andre som husker bedre, hehe. Og du kan jo også stille spørsmål til scener og episoder i filmen: "Hvor måtte de tre "fedrene" gjemme seg da de kom til pensjonatet?

Skulle gjerne hjelpe, men jeg har ikke sett filmen

ORIGINAL: monicabebe
Jeg husker jo ingen navn eller detaljer....men du kan jo lage spørsmål som dette:

HVor mange menn tror hovedpersonen kan være faren hennes? Og hva heter de? Evt. Hva jobber de med(tror man får vite det i starten av filmen)

Hva heter pensjonatet som "Meryl Streep" eier?

Hva slags "yrke" hadde Meryl Streep før hun ble gravid?

Ja, du skjønner poenget. Litt vanskelig for meg som ikke har filmen og detaljene foran meg. Sikkert andre som husker bedre, hehe. Og du kan jo også stille spørsmål til scener og episoder i filmen: "Hvor måtte de tre "fedrene" gjemme seg da de kom til pensjonatet?

Tusen takk for hjelpen monicabebe!
Filmen kommer ikke ut før 26. november, så vi får ta oss en gjennomgang av filmen å lage spørsmål til den da. Kommer nok til å bruke noen av dine spørsmål... og det satte igang mine "små grå"[:D]

Feiringen er heldigvis ikke før den 28. November, men det gjelder å sveive igang topp-lokket før den tid[;)]

ORIGINAL: lenemor
Skulle gjerne hjelpe, men jeg har ikke sett filmen

..men....men...men... kjære lenemor, den MÅ du se![:D][:D][:D]
En skikkelig skjønn og "glad-film". Absolutt alle som har sett den har skrytt av den!
T.o.m. min mann og eldste datter digget den. Og begge småjentene går stadig og synger og danser til
mange av Abba-sangene. Lotte går å synger money, money, money og Mamma mia... hi go gan... [:D][:D][:D]

Ja, den filmen blir man bare i godt humør av!!!!

Tja, du kan jo spørre om
-hvem som inviterte mennene
-hvor mange venninner Meryl Streep har
-hvor gammel er datteren
-hvem som til slutt fører datteren til alters

jaja, dette var bare noen ideer.....ønsker deg masse lykke til vennen![:D]

Back
Topp