Trenger hjelp til å få slutt på klyping

~*LilleBlomst*~

Forumet er livet
VIP

Jeg har en liten tass på 16 mnd som klyper veldig ofte. Han klyper oss i ansiktet.emoticon  Lurer litt på hvordan jeg/vi skal få han til å slutte?? Nei og fy funker ikke. Er det noen her som har noen gode råd??emoticon

Venninna mi hadde det problemet med en av sine unger, hun ble til slutt så lei at hun kløp tilbake, ikke hardt men nok til at ungen kjente at det ikke var noe godt. Ble med den ene gangen for ungen sluttet helt.

Her har vi heldigvis ikke det problemet her, og håper det uteblir. Ikke noe fan av å gjøre tilbake det ungene gjør av vondter.

Vi var mest plaget med slåing i fjeset, nei og fy gikk ikke inn. Til slutt så ente det med at vi satt han ned på gulvet hver gang han slo, og gikk ikke lange stunden før han sluttet.

Kanskje det er noe å gjøre med klypingen?....sette han ned når han klyper.

Vi brukte også trikset med å sette han ned på gulvet når han gjorde ting som å slå/klype eller spenne oss.. Funket greit det, i den alderen er de jo nokså "lette" å avlede så å sette de på gulvet med en leke eller noe burde gjøre susen.. Er verre nå som han er snart 3 år og han tar ut sitt sinne over et nei med å spenne og slå oss.......

har prøvd å ta igjen med å klype. ikke hardt men nok til at han kjenner at det ikke er godt. det funker dessverre ikke her. :(

*miss think alot* skrev:
har prøvd å ta igjen med å klype. ikke hardt men nok til at han kjenner at det ikke er godt. det funker dessverre ikke her. :(

Jeg synes ikke det er en spesielt god metode å hjelpe barn å forstå at det ikke er greit å klype.. "Om du klyper meg så klyper jeg deg" - hva lærer egentlig barnet av det?? Hva skjer når barnet kommer i barnehagen og andre barn klyper og slår??? Da har jo du lært ditt barn at det bare er å klype/slå tilbake...
Barnet må få en konsekvens ja, men da er det bedre å fysisk fjerne barnet fra situasjonen...

Back
Topp