Trenger hjelp! Sykemelding?

Si at du dessverre ikke får det til i dag og må ta vare på deg selv sånn at du forhåpentligvis kan komme tilbake i jobb igjen snart. Merkelig å skrive noe sånt som svar da! Si at du må komme deg til legen, så hører du med legen om sykemelding.

Hvis du har dårlig samvittighet så tenk at ved sykemelding får jobben din penger fra nav for å finne vikar for deg. Hvis du må bruke sykedager stadig vekk får de ikke noe kompensasjon. Så når du er dårlig er det faktisk også bedre for jobben din å vite hva de har å forholde seg til, f.eks 50 % en viss tid.

Uff, skjønner at det ikke er lett. Spesielt med en sjef som ikke viser sympati! Snakk med legen om det i dag og stol på deg selv ❤

Ble litt irritert og fikk det for meg å krisemaksimere. "Jeg klarer nesten ikke komme meg opp av sengen, navn. Skulle gjerne deltatt, men klarer dessverre ikke være i barnehagen kl.9.00" Fikk i det minste en god bedring tilbake da.

I forhold til jobb, jobber jeg 80%, så har en hviledag i uken. Men dagene på jobb er ekstremt effektive og går jeg på jobb er det 100% innsats og jeg klarer ikke la være å pushe meg selv. Skulle hatt hviledager innimellom heller. Får høre hva legen har å si. Blir lettere når fysio kan gi råd videre :)

Ble litt irritert og fikk det for meg å krisemaksimere. "Jeg klarer nesten ikke komme meg opp av sengen, navn. Skulle gjerne deltatt, men klarer dessverre ikke være i barnehagen kl.9.00" Fikk i det minste en god bedring tilbake da.

I forhold til jobb, jobber jeg 80%, så har en hviledag i uken. Men dagene på jobb er ekstremt effektive og går jeg på jobb er det 100% innsats og jeg klarer ikke la være å pushe meg selv. Skulle hatt hviledager innimellom heller. Får høre hva legen har å si. Blir lettere når fysio kan gi råd videre :)
Lykke til hos legen :)

jeg hadde det likt jeg også. mn var så trøtt og sliten at jeg ikke fungerte hjemme, kun på jobb. Så nå er jeg 30% sykemeldt, og kan legge meg til å sove 2 timer om dagen. Valgte å ta de 2 siste timene av arbeidsdagen. Jeg er jo fremdeles trøtt, men fungerer bedre nå. Alternativt til sykemelding adde vært at jeg ikke fikk tilbrakt tid med barna mine etter arbeidstid. Og det vil jeg ikke. Jeg jobber jo for å leve, jeg lever ikke for å jobbe :D

Back
Topp