Trenger hjelp med strikking

Bkno6066662

Andre møte med forumet
Hei jeg prøver å strikke en genser til min lille, men skjønner ikke helt oppskrifta. Noen som kan å strikke mønster og vil hjelpe?
Her står det bolen forstykket:
r på retten, vr på vrangen (er dette vanlig rettstrikking?)
vr på retten, r på vrangen (hvordan gjør jeg det?)
Sett 2 m på en ekstrap bak arbeidet, strikk 2 m rett, strikk m på ekstrap r (hva er ekstrap bak arbeidet?)
Sett 2 m på en ekstrap foran arbeidet, strikk 2 m r, strikk m på ekstrap r (hva betyr foran arbeidet?)
Hvordan strikker man kast?
Håper på svar :)
Bruker rundpinne 4 og 5 korte nr 4

Sent fra min mobilapp

Hei jeg prøver å strikke en genser til min lille, men skjønner ikke helt oppskrifta. Noen som kan å strikke mønster og vil hjelpe?
Her står det bolen forstykket:
r på retten, vr på vrangen (er dette vanlig rettstrikking?)
vr på retten, r på vrangen (hvordan gjør jeg det?)
Sett 2 m på en ekstrap bak arbeidet, strikk 2 m rett, strikk m på ekstrap r (hva er ekstrap bak arbeidet?)
Sett 2 m på en ekstrap foran arbeidet, strikk 2 m r, strikk m på ekstrap r (hva betyr foran arbeidet?)
Hvordan strikker man kast?
Håper på svar :)
Bruker rundpinne 4 og 5 korte nr 4

Sent fra min mobilapp

R på retten og Vr på vrangen = rett å retten og vrang på vrangen, altså rettstrikk.
Når det står motsatt (Vr på retten og R på vrangen) så må du bare vite hva som er rettsiden av arbeidet og strikke vrangt der og rett på vrangsiden.

Ekstrap = ekstrapinne. Tipper du skal strikke fletter. Foran arbeidet betyr mot deg når du strikker. Bak arbeidet betyr på motsatt side av arbeidet, altså lengst fra deg.

Kast da legger du tråden over på høyrepinne og strikker videre etterpå.
Gå på garnstudio.com på instruksjonsvideoene der. Tror det blir lettere for deg enn å spør her på forum...
Evt Google det du lurer på eller søk det opp på YouTube.

Lykke til! :)

Et lite tips bare. Dersom du er på Facebook finnes det en side der som heter strikkesida, startet av ei dame som hete Aase. Jeg bruker den siden støtt og stadig, og damene der inne svarer lynraskt til alle døgnets tider. Jeg får alltid den hjelpen jeg trenger. Dessuten publiserer alle så mye,å det er så kjekk inspirasjon! Jeg betviler ikke at alle fruer og frøkener her inne kan masse og svarer fortaltså, det var bare for å fortelle om siden, siden du er strikkeglad :-) Den er lukket nemlig, så du må søke den opp tror jeg og deretter spørre om å bli lagt til..

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Garnstudio.com har masse videoer.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back
Topp