Trenger hjelp med eggløsning

Emfi

Glad i forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei damer!

Sluttet på minipiller i januar, syklusen har vært på 32 dager og 34 dager etter at jeg sluttet. Eggløsning har vært på syklusdag 21 og 22. Men nå i appen premom har jeg begynt å få «høy» på testene. Aldri fått høy før eggløsning tidligere syklus. Nå kommer den allerede på syklusdag 11. Noen som har opplevd noe liknende? Kan eggløsning komme allerede nå? Kan syklusen variere såå ekstremt mye?

Legger også ved bilder av Premom appen og FF chart, begynte å ta temp i går.
 

Vedlegg

  • 3E1E73A1-2E9F-4558-ADB0-AAFC5C3C44FA.jpeg
    3E1E73A1-2E9F-4558-ADB0-AAFC5C3C44FA.jpeg
    23,1 KB · Visninger: 62
  • 47AA4D17-9D65-4E19-9E54-06D82B21F915.jpeg
    47AA4D17-9D65-4E19-9E54-06D82B21F915.jpeg
    49,3 KB · Visninger: 56
Last edited:
Hei damer!

Sluttet på minipiller i januar, syklusen har vært på 32 dager og 34 dager. Eggløsning har vært på syklusdag 21 og 22. Men nå i appen premom har jeg begynt å få «høy» på testene. Allerede på syklusdag 11. Noen som har opplevd noe liknende? Hvordan tolker jeg dette? Kan eggløsning komme allerede nå? Kan syklusen variere såå ekstremt mye?

Legger også ved bilder av Premom appen og FF chart, begynte å ta temp i går.
LH kan variere i syklusen. Jeg kunne få litt sterkere test på CD8 før den ble svakere for så å øke til positiv test en gang mellom CD12-14. Det kan også være at kroppen prøver på EL tidligere denne måneden??
 
LH kan variere i syklusen. Jeg kunne få litt sterkere test på CD8 før den ble svakere for så å øke til positiv test en gang mellom CD12-14. Det kan også være at kroppen prøver på EL tidligere denne måneden??

Signerer bare denne, altså!


Og, akkurat de testene der leses egentlig best på easy Home har jeg funnet ut.. :) 'premom' er for premom sine egne tester, som fungerer litt annerledes visst.
 
Jeg sluttet også på p-plaster i januar, og første syklus hadde el på dag 18ish med bare 10 dager lutealfase etterpå
Andre syklus og tredje syklus har derimot hatt stigende el-tester allerede på dag 11 og jeg føler at egget har sluppet på dag 13. andre syklus hadde 13 dagers lutealfase.
så jeg tenker at kroppen kanskje fortsatt holder på å finne den nye rytmen?

I premom bruker jeg «others» delen til å lese av testene mine.
 
Når du går på minipille så er syklusen din kunstig og du har ikke eggløsning, derfor vil ikke syklusen på pillen ha noe å si for syklusen din når du slutter. Når du slutter på de så kan kroppen sette i gang en eggløsning allerede etter et par dager, men gjennomsnittet er rundt dag 16. Jeg googlet meg ihjel etter at jeg sluttet på cerazette og lurte på det samme.
 
Når du går på minipille så er syklusen din kunstig og du har ikke eggløsning, derfor vil ikke syklusen på pillen ha noe å si for syklusen din når du slutter. Når du slutter på de så kan kroppen sette i gang en eggløsning allerede etter et par dager, men gjennomsnittet er rundt dag 16. Jeg googlet meg ihjel etter at jeg sluttet på cerazette og lurte på det samme.

Hehe, har blitt en del googling på meg også! Hadde ikke noe syklus på cerazette da jeg ikke hadde blødning. Mente at syklusene etter slutt har vært 32 og 34 dager lange. Har aldri fått high i Premom før eggløsningen skjer. Synes derfor det var veldig rart at det plutselig dukket opp nå..
 
Jeg sluttet på Cerazette i februar, fikk mensen et par dager etter. Normalt har jeg en syklus på 26-28 dager, men første syklus nå var 34 dager, usikker på når jeg hadde EL men tror ikke det var før cd 21. Er 3 dpo i dag i syklus nr 2, denne gangen har jeg testet og EL kom på cd 13:)
Var akkurat samme forrige gang jeg sluttet på de. Så min erfaring er at kroppen trenger en eller to sykluser på å komme seg til normal syklus etter pilleslutt :happy:
 
Jeg sluttet på Cerazette i februar, fikk mensen et par dager etter. Normalt har jeg en syklus på 26-28 dager, men første syklus nå var 34 dager, usikker på når jeg hadde EL men tror ikke det var før cd 21. Er 3 dpo i dag i syklus nr 2, denne gangen har jeg testet og EL kom på cd 13:)
Var akkurat samme forrige gang jeg sluttet på de. Så min erfaring er at kroppen trenger en eller to sykluser på å komme seg til normal syklus etter pilleslutt :happy:

Tusen takk for svar! Godt at dette høres normalt ut. Sier ikke nei takk til en litt kortere syklus:p
 
Skjønner jeg godt! Følte første syklus aldri ble ferdig:hilarious: Når har du ikm?:)

Ut i fra de andre syklusene så skulle jeg hatt ikm 5. mai. Men dette med tanke på at eggløsningen skulle vært 21. april. Men ser jo ut som noe er på gang nå.. så da blir vel ikm tidligere. Blir spennende å se om eggløsning faktisk kommer nå eller om den kommer senere:angelic:
 
Back
Topp