Trenger hjelp med arbeidsgiver

UnicornK

Betatt av forumet
Novemberbarna 2021
Hei.

Nå har det seg at jeg har testet posetiv og foreløpig har termin ca 18 april..

Jeg har en sønn på 9mnd fra før, og dette var ikke planlagt i det hele tatt. Vi ville ha to tette, men ikke så tette:hilarious:

Problemstillingen er at jeg kjører gravemaskin i jobb sammenheng, og jobber som gjenvinningsoperatør (på avfallsanlegg).

Sist jeg var gravid så hadde de risiko analyse og konkluderte med at å kjøre maskin var for mye vibrasjon/støt.. Men nå startet jeg i ny jobb 23 juni, så har ikke jobbet her i 2 mnd engang….

Jeg vet at det egentlig må tilrettelegges, og jeg ikke kan jobbe med det jeg gjør.. Men, jeg synes det er så vanskelig når jeg nettopp har begynt og dette er et skikkelig mannsdominert yrke, av 14 stk så er jeg eneste kvinne… Hvordan skal jeg gi beskjed om at jeg er gravid????

Hadde jeg hatt en vanlig kontor jobb kunne jeg jo ha holdt det skjult.. Legger ved utdrag om hva som sto i risikoanalysen sist… Kjører maskin 7,5 t hver dag.

Trenger hjelp her, er fryktelig konfliksky og det knytter seg i magen siden jeg nettopp har begynt.

Kan også legge til at sist uke i lunsjen så sa den ene kollegaen min at det hadde vært så mye sykemeldinger i det siste, så jeg
måtte ikke finne på og bli gravid igjen… Har ammefri på første barn, og
føler de irriterer seg over det.

Vedlegg

• 68CCACB7-2318-4C71-A578-86B760AD3FA4.jpeg
    68CCACB7-2318-4C71-A578-86B760AD3FA4.jpeg
    930,4 KB · Visninger: 65
Sniker.
Jeg synes du burde få deg en legetime asap, og ta en vurdering med legen; hvor tidlig i forløpet dette vil være en reell risiko, og hvor tidlig du MÅ ha tilrettelegging...
Da kan du ta det sånn med arbgiver, at "du har konsultert med lege, fått bekreftet at du er gravid og må ha tilrettelegging fra *da*". Så har du med deg papirene og alt.

Vet ikke hvor risikofylt det vurderes å være såpass tidlig, men er mulig greit å ha legens nylige vurdering på ditt lag.

• Liker
Reactions: HCS
Sniker.
Jeg synes du burde få deg en legetime asap, og ta en vurdering med legen; hvor tidlig i forløpet dette vil være en reell risiko, og hvor tidlig du MÅ ha tilrettelegging...
Da kan du ta det sånn med arbgiver, at "du har konsultert med lege, fått bekreftet at du er gravid og må ha tilrettelegging fra *da*". Så har du med deg papirene og alt.

Vet ikke hvor risikofylt det vurderes å være såpass tidlig, men er mulig greit å ha legens nylige vurdering på ditt lag.

Takk for svar :) Har vært i kontakt med bedrfitshelsetjenesten idag og gitt beskjed til sjefen, så får se hva de gjør videre. Var en jordmor i bedriftshelsetjenesten.

• Liker
Reactions: HCS
Takk for svar :) Har vært i kontakt med bedrfitshelsetjenesten idag og gitt beskjed til sjefen, så får se hva de gjør videre. Var en jordmor i bedriftshelsetjenesten.

Å, så bra ❤️❤️

Back
Topp