Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
trenger hjelp litt fort*til dere som er/har vært gravide)
gjorde alt jeg pleide å gjøre før jeg ble gravid, nesten da.. passa på å ikke løfte altfor tungt.. har en jobb der jeg løfter mye som er veldig tungt ..
Jeg har herja rundt i leiligheten som før. Løfter og bærer og vasker og sjauer rundt. [:D] Null problem så lenge du ikke får vondt. Jeg merka det stramma i magen da jeg var på grensa liksom. Da fant jeg ut at det var lurt å ta det med ro. Har gått kjempefint og jeg er i god form bortsett fra at bekkenet begynner å krangle litt hvis jeg tramper mye fram og tilbake og styrer noe veldig. [8D]
5. Kan jeg løfte når jeg er gravid?
Ja, det kan du. Når du løfter, er det bra om du bøyer i kne og hoftledd og holder det du løfter rett foran deg og tett inntil kroppen, slik at belastningen blir minst mulig. Ikke løft altfor tunge ting når du er gravid.
Er ikke farlig å løfte i seg selv.. Man må huske å løfte riktig og ikke over 25 kg eller noe tror jeg.
Jeg løfter jo lillemann, han veier 15 kg.
Jobbet på bensinstasjon når jeg gikk med han, og løftet bruskasser o.l. Gikk bra det[;)] MAn må føle seg frem.
Du merker det på kroppen når du ikke burde gjøre noe[:)]. Noen sie at man ikke skal strekke seg så mye (sette ting høyt opp i hyller feks). Men veit ikke hvor mye det stemmer.