trenger hjelp fort - ovitrelle

Heidi88

Glad i forumet
skal ta eggløsningssprøyta nå. Men mener sykepleieren på klinikken sa at "den er lik som bemfola- vi skulle ta 150 av den også." (Bemfola var 150 IE).

Nå har vi en ovitrelle som er 250 mikrogram. Er vel logisk at vi skal ta hele den? Ikke bare trekke opp til 150 mikrogram? Tar vel ikke bare litt av den, liksom? Men sykepleierne sa 150!!! Åh at vi ikke spurt mer:/

Jeg satte hele den gangen jeg brukte den!
Sjekket felleskatalogen og der står det "Den vanlige dosen av Ovitrelle er 1 ferdigfylt penn (250 mikrogram/0,5 ml) gitt som en enkel injeksjon.
Legen vil forklare deg når du skal ta injeksjonen."
Tror de ville gjort det rimelig klart hvis dere, av en eller annen grunn, skulle ta en mindre dose? Du har jo ikke fått flere tidspunkt?

Man skal ta hele dosen, vri hjulet helt ut til max :-)

Jeg satte hele den gangen jeg brukte den!
Sjekket felleskatalogen og der står det "Den vanlige dosen av Ovitrelle er 1 ferdigfylt penn (250 mikrogram/0,5 ml) gitt som en enkel injeksjon.
Legen vil forklare deg når du skal ta injeksjonen."
Tror de ville gjort det rimelig klart hvis dere, av en eller annen grunn, skulle ta en mindre dose? Du har jo ikke fått flere tidspunkt?

Tuusen takk for at du tok deg tid til å svare:) <3 vi satte hele dosen:) de har aldri sagt at det er for mye med hele dosen og at vi skal ta bare litt. Måtte jo ha regnet oss ned fra 250 mikrogram da, var kun 250 som sto, ellers var det bare streker:) ble bare så usikker:/

Tuusen takk for at du tok deg tid til å svare:) <3 vi satte hele dosen:) de har aldri sagt at det er for mye med hele dosen og at vi skal ta bare litt. Måtte jo ha regnet oss ned fra 250 mikrogram da, var kun 250 som sto, ellers var det bare streker:) ble bare så usikker:/

Helt sikker på at det var riktig, ja:) Lykke til nå da!:):):)

Back
Topp