Trenger hjelp av noen med erfaring med Puregon

N

Nagini

Guest
Jeg har nylig gått på en vellykket Primolut-kur for å få blødning og er i dag på dag 3 med enkel dose Letrozol.
Letrozol (både enkel og dobbel dose) har aldri gjort susen for meg, så sammen med min tidligere gynekolog (nylig pensjonert) har jeg hatt flere runder med Letrozol i fem dager, før jeg går over på Puregon-sprøyte (50-75 IE daglig), og avslutter med Ovitrelle når en follikkel eller to er stor nok. Den samme oppskriften skal brukes nå med min nye gyn, selv om han har lite erfaring med Puregon, i følge han selv.

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ringe når jeg begynte på Letrozol så vi kunne avtale kontroll. Ringte i går (dag 2) men da var han ikke der, og han er ikke tilbake før onsdag neste uke! Dvs på dag 4 med Puregon! Når jeg bruker Puregon er jeg på UL 1-2 ganger i uken for å følge med på follikkelveksten, så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Tør/kan jo ikke gå på det uten oppfølging.. Når det er sagt har jeg alltid måtte gå på det i minst 7 dager, stort sett nærmere 14, så trooor jo selv at det mest sannsynlig går greit.

Så spørsmålet til dere som kanskje har litt erfaring med det: Jeg har vurdert å gå et par ekstra dager på Letrozol (altså 7 dager, som jo er helt greit å bruke Letrozol) og så Puregon 50 IE (som jeg alltid har startet med) i 2 dager før jeg får tak i gyn. Høres det greit ut? Må enten ta en liten sjefsavgjørelse, eller avbryte forsøket, og DET frister lite.

Evt. kan jeg bruke denne PP på kun Letrozol og teste etter EL og håpe det funker for første gang. Men det frister også veldig lite..
 
Back
Topp