Trenger hjelp av frisører

:-)

Elsker forumet
Jeg farget håret i går. Ville ha det ganske mørkt men ikke svart, så fikk hjelp til å velge ut hvilken farge jeg skulle bruke. Av ho på parfymeriet. Men synes det ble alt for svart. Så farget det igjen med fargen mørkebrun. I håp om at det skulle bli sånn jeg ville ha det. Men det er fortsatt svart. Kan jeg farge det igjen nå, eller ødellegger jeg håret da? Hvis jeg kan farge det, hvilken farge skal jeg da ta. For å få det mørkebrunt?

Ta deg en tur til frisøren du! [;)]

(har selv den erfaringen med hjemmefarger at hvis man farger det for mørkt, går det ikke å bruke vanlig farge for å få det en nyanse lysere...)

ORIGINAL: vand

Ta deg en tur til frisøren du! [;)]

(har selv den erfaringen med hjemmefarger at hvis man farger det for mørkt, går det ikke å bruke vanlig farge for å få det en nyanse lysere...)

Må vel kanskje det, men det er så dyrt. Hvertfall når jeg har brukt penger på to farger allerede[8D]

Første regel når det gjelder farge: FARGE LYSNER IKKE FARGE.. Da må bleking til.. Å putte en lysere farge oppå en mørkere vil bare gjøre resultatet enda mørkere..

Hjemmefarge er uansett veldig "harde" pigmenter i.f.t frisørfarge, og er desto verre å få gjort noe med..
Her kan du jo velge om du vil prøve å avfarge det for å så farge det inn igjen, la det gro ut eller du kan gå til frisøren. Jeg stemmer for det siste.. [;)]

ORIGINAL: Labambie

Første regel når det gjelder farge: FARGE LYSNER IKKE FARGE.. Da må bleking til.. Å putte en lysere farge oppå en mørkere vil bare gjøre resultatet enda mørkere..

Hjemmefarge er uansett veldig "harde" pigmenter i.f.t frisørfarge, og er desto verre å få gjort noe med..
Her kan du jo velge om du vil prøve å avfarge det for å så farge det inn igjen, la det gro ut eller du kan gå til frisøren. Jeg stemmer for det siste.. [;)]

Men hvis jeg går til frisøren, bleiker de det da eller?

ORIGINAL: Sunnipunni

Aner ikke.. Det kommer helt an på hvor slitt håret ditt er, hvor mye det nå vil tåle.. Jeg antar det kanskje ikke tåler så veldig mye mer prepping nå...
Kanskje de kan ta striper på det?

Aner ikke.. Det kommer helt an på hvor slitt håret ditt er, hvor mye det nå vil tåle.. Jeg antar det kanskje ikke tåler så veldig mye mer prepping nå...
Kanskje de kan ta striper på det?

Striper blir ikke bra, snakker svart hår her. Ikke pent[8D] Jeg får ringe frisøren. Kan ikke ga sånn her.

Frisøren min brukte noe hun kalte renseshampoo som dro fargen ut. Det fungerte og sliter ikke på håret som hjemmebleiking vil gjøre. Så kan du farge det igjen. Kjøp hårkur fra Kerastase, den er enormt bra!! Jeg hadde det man kan kalle tyggishår etter masse avfarging osv, og etter 2-3 uker med kur annenhver dag ble håret mitt så godt som nytt! [:D]

hvis æ farger håret mitt med en farge fra butikken, så inneholder den en god del ammoniak. <-- usikker på kordan det skrives.. :p .. det setter sæ i hårstrået, så neste gang du farger håret med en butikk farge, så inneholder allerede håret med farge ammoniak, så tilslutt vil det bli fullt.. å det vil bare bli svartere å svartere.. for det e altfor mye ammoniak der.. e nå sånt nå.. så vil ikke bli lysere uansett kor mye du prøver.. kan jo alltids prøve frisørn.. men ville ikke brukt masse peng, på nåt dæm kanskje sir e håp.. for mæst sannsynlig så e det jo faktisk ikke det.. :p så bleiking eller avfarging, som e nesten akkorat det samme e liksom beste mulighet på å få det lysere.. :p

Back
Topp