trenger hjelp...atopisk eksem.

mammatil2jenter

Forumet er livet
jeg skrev jo her for noen dager siden at jeg trodde snuppa mi hadde vannkopper,men det var ikke det mente legen som var på legevakta i går kveld, synes det minnet om atopisk eksem...

mange som har barn med det?,,, hun er jo bare 6mnd,håper hun vokser det av seg. fikk beskjed å kjøpe en god fuktikhetskrem og det har jeg gjordt.og soppsalve,det har hun også...[:(][:(][:(] synes så synd på snuppa mi....
ikke noe morro når dem er syke..

vi var på legevakta i går pga de prikene og så spøy hun KJEMPE mye.har ALDRI sett så mye spy.. [:(][:(] fikk helt vondt i mamma hjertet..
hun spøy i tilegg over storesøstera,så hun sto og hylte stakkars,(jeg bar henne) så det ble bading på storesøster,det likte hvertfall hun[:)]

i dag vil hun nesten ikke spise noen ting,[:(][:(] hun er kjempe sliten sover for det meste... men fått i henne litt vann. hun har ikke feber den var jo på 38 da har jeg lagt til 1/2..
hun har spydd bare litt i dag,men får nesten ikke i henne noe melk,LEGEN SA JEG MÅTTE GI MELK.,PGA HUN MÅ HA NÆRING.

*håper dette går over*

Huff ja.. Min også var 6 mnd da han fikk første utbruddet. Bare husk; det første utbruddet er verst!!! Vet ikke hvordan det er med deg, men her hadde han åpne sår som væsket. Vanvittig ekkelt![&:] Det var over iløpet av ca en uke, og etter det har han bare hatt en del tørr hud, og små felt med eksemutslett.

Pass på å hold huden fuktig! Spør med en god krem (Anbefaler på det STERKESTE Natusan Soothing Minerals, en grønn flaske du får på rema1000. Brukte mange dyre kremer, men den der er bare helt fantastisk!), og bruk klær som puster. Ull blir ikke anbefalt, og det er også mange som mener at barn med atopisk eksem ikke bør bruke klær med sterke farger. Ellers er det lurt å la huden lufttørke, og aldri gni huden tørr. Her brukte jeg hårføneren på han, og det likte han veldig godt! (Må selvfølgelig ikke brukes dersom han er redd;) )

Unngå også å bade han så ofte.. Det holder egentlig med en dag i uka når de er så små, og da er det lurt å bruke olje i vannet istedet for såpe! Har du forresten fått hydrokortison? Hvis ikke kan du kjøpe Hydrokortison 1% på apoteket, reseptfritt. Det tar de verste utbrudda!:)

Lykke til!

ORIGINAL: LiLlEkUlAoGfReDrIk!

hydrokortison er ikke bra på barn overhode!!!
Her ga vi opp all legemiddler på vår sønn (som fikk disse utsletta i en alder av 6 mnd)
barn med atopisk eksem skal ikke spise banan, jordbær, citrus frukt o.l.
Vi bruker A-derma krem som vi får kjøpt på apoteket til mini. den heter exomega eller no sånnt. å s¨bruker vi samme badeolje

Å, hvorfor ikke?[8|]`Jeg fikk det utskrevet av legen da han hadde de verste utbruddene. Vet at hydrokortison ikke er bra i store mengder, men synes den var veldig kjekk å ha i starten når han hadde de grusomme utbruddene![&:]

Kan også nevne til at han min spiser MYE banan, og det har han aldri reagert på. Så det er nok stor forskjell på barn, jeg har egentlig bare fått beskjed om å prøve meg frem!:)

takker for info..
vi skulle bare bruke en god fuktigheteskrem først. så måtte vi se det ann.men jeg skal bestille time til vår lege til uka..
jeg brukte hårføneren men hun ble litt redd.ligger endel naken.
nå sover hun i vogna..

det er ikke så mye utslett hun har,det er bare noen prikker der og der,mest på armene..

var jo sikker på at det var vannkopper,men det var ikke blitt veske i dem enda.. det var en turnuslege som var der,det var en danske. men han virket flink... tok oss på alvor..

når hun fikk disse prikkene i uka,brukte hun ull.,hun bruker mye ull,men har slutta med det.. bruker du noe spesielt vaskemiddel også?..

*glad for all info jeg kan få*

Her ga vi opp all legemiddler på vår sønn (som fikk disse utsletta i en alder av 6 mnd)
Vi bruker A-derma krem som vi får kjøpt på apoteket til mini. den heter exomega eller no sånnt. å s¨bruker vi samme badeolje

det er den jeg kjøpte bare i lotion og så fikk jeg prøver på den kremen.
*takk for info*

ORIGINAL: mammatil2jenter

takker for info..
vi skulle bare bruke en god fuktigheteskrem først. så måtte vi se det ann.men jeg skal bestille time til vår lege til uka..
nå sover hun i vogna..

det er ikke så mye utslett hun har,det er bare noen prikker der og der,mest på armene..

var jo sikker på at det var vannkopper,men det var ikke blitt veske i dem enda.. det var en turnuslege som var der,det var en danske. men han virket flink... tok oss på alvor..

når hun fikk disse prikkene i uka,brukte hun ull.,hun bruker mye ull,men har slutta med det.. bruker du noe spesielt vaskemiddel også?..

Ja det gjør jeg faktisk!:P Hehe, har en kompis som jobber en plass der de selger et spesielt vaskemiddel. Det er godkjent i danmark (fordi danmark har MYYYE strengere regler ang eksem og allergi når det kommer til vaskemiddel), og synes det funker supert! Heter Micro.

Ellers blir man frarådet å bruke pulver, man bør ha flytende vaskemiddel!

Joda, det kan det. Men, det skal ikke brukes mye. Kun et suuupertynt lag når utbruddet er på sitt værste. Med en gang det har roet seg, kun fuktighetskrem.

Og husk: Kun olje i badevannet![:)]

ORIGINAL: Bleiemos

takker for info..
nå sover hun i vogna..

Ja det gjør jeg faktisk!:P Hehe, har en kompis som jobber en plass der de selger et spesielt vaskemiddel. Det er godkjent i danmark (fordi danmark har MYYYE strengere regler ang eksem og allergi når det kommer til vaskemiddel), og synes det funker supert! Heter Micro.

Ellers blir man frarådet å bruke pulver, man bør ha flytende vaskemiddel!

skjønner,han viste jo ikke 100% at det var det.så jeg vil ha en time hos min(våres)lege får å se om hva han mener,før jeg kjøper inn allverdens liksom..

ORIGINAL: hønselovisa og egget

her har vi oxo atpoisk eksem, både jonas og jeg..
det viktigste er å smøre iallefall, holde det vedlike.. til tider må vi desverre ty til kortison, men holder som regel med den du kjøper reseptfritt(har annen og men den er så sterk). holder med å smøre ett apr dager m kortison.
ellers bruker vi spenol, og vitapan. så bytter vi på litt, er ikke så masse som funker sånn i lengden.. sommeren er ett helvette, da får han varmeutslett i tilegg..

*takker for info*
vi trodde først det var varmeutslett men det gikk ikke bort, vi får bare se..

ORIGINAL: Labambie

Jenta mi er også atopis. Ikke veldig, men litt. Hun også fikk det i samme alder som snuppa di er nå..
Vi bruker a-creme hver dag, selvom hun ikke har utbrudd.. Bader kun to ganger pr uke og da med olje i vannet.. Kortison på barn tør jeg rett og slett ikke, men har prøvd Dexem og er kjempefornøyd med den! Bare smører på og utslettet er mye mindre dagen etter..
Masse god bedring!

*takk for inf*
men åssen olje bruker du i vann?hun hater å bade[:(]men må jo gjøres det og av og til..

både samboer og begge jentene har det...

*ikke bades så ofte
*bruk olje i badevannet(vi bruker sebamed fra apoteket)
*ikke parfyme i vaskemiddel når du vasker klæ her går det kun i nøytral
*minstemann tåler ikke ull,men elsdte jenten gjør det så der må du nesten bare prøve deg frem
*vi bruker loccobase til å smøre på huden og aderma sin krem husker ikke helt hva den heter i farten er på sånn stor pumpe flaske kjøpes på apoteket
*nå når sommer sesongen kommer hver forsiktig med hvilken solkrem du bruker

Hvis man bruker hydrokortison riktig er det ikke farlig. Fikk beskjed på sykehuset da vi var på eksemskole om at det kunne brukes hvis man brukte det riktig. Og vi bruker MYE sterkere kremer enn akkurat dette, hydrokortisonen er faktisk den mildeste vi har...
Ang banan, jordbør, sitrus o.l så er det ingen fasit på atd ette skal de ikke ha, det kommer an på om de reagerer på det, men man får ikke pålitelige tester før de 3 år, så kan være greit å holde seg unna.

Jeg snakker av erfaring her, da jeg har atopiske eksem selv, og min sønn er VELDIG plaget...

*takker alle sammen for masse info*
nå griner hun..[:(]

Hvis du vil så kan jeg sende deg den viktigste infoen fra eksemskolen på pm??
Masse nyttig info som vi fikk inn med te-skje over 2 hele dager[:)]

ORIGINAL: Diddij

jeg sier mange TAKK.. det vil jeg gjerne ha..

DERE ER ALLE SAMMEN SÅ GODE Å HA..[:)]

Skal se om jeg finner alle papirene.
Kan desverre ikke legge ut alt her, da det ikke er lov[&:]

Skal se om jeg finner alle papirene.
Kan desverre ikke legge ut alt her, da det ikke er lov[&:]

skjønner... takker..[:)]
men du MÅ IKKE stresse altså,

sendte deg en pm med litt av vår erfaring og info:) 

ORIGINAL: peggy

sendte deg en pm med litt av vår erfaring og info:) 

takker..

Jeg får nok ikke gjort det i kveld, men skal se i løpet av morgendagen[;)]

Back
Topp