Trenger hjelp ang tul

heltgrønn

Glad i forumet
Junilykke2018
♡Julekulene 2021♡
Hei! Er i dag 6+0 og har bestilt meg tul den 3å oktober- er da 7+1.:D

Men er litt usikker på om jeg skal flytte timen litt? Om det er mindre fare for MA i uke 8 og derfor vente til da? For det er det jeg er redd for, at det ikke er liv..
Noen som har innspill?
Jeg er 25 og dette er første gang jeg er gravid.

Snakka med en lege på legevakta i går å han fortalte att d var mindre vanlig med SA etter uke 8.. MA er jeg ikke kjent med

Jeg tok det sist i uke 9. Da så man en 2.5 mm makaroni. ;p så klarer du å vente litt så ser du mer.

Jeg tok det sist i uke 9. Da så man en 2.5 mm makaroni. ;p så klarer du å vente litt så ser du mer.

Spiller ikke så mye rolle hvor mye jeg ser.. men mest når den kneika for når sjansen for ma og sa er liten dersom jeg får se et bankende hjerte

Spiller ikke så mye rolle hvor mye jeg ser.. men mest når den kneika for når sjansen for ma og sa er liten dersom jeg får se et bankende hjerte
25 – 30 % risiko fra unnfangelse
15 % sjanse fra ca. uke 3.
8 % sjanse fra uke 6.
5 % sjanse fra uke 8
2 % sjanse fra uke 9
mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke

Jeg var også fryktelig usikker. Bestilte først tul da jeg skulle vært 7+0, men avbestilte den og skal ta nå på torsdag i stede[emoji4] da er jeg 8+1. Syns det var lite å finne om det, men etter det lille jeg fant var det veldig liten sjanse for SA og MA hvis alt ser bra ut da man er bikket 8 fullgåtte[emoji848]

Jeg var på TUL 7+0 og fikk se et bankende hjerte. Legen sa da at det var 97% sjanse for at det kommer til å gå bra [emoji4]

Jeg var på TUL 7+0 og fikk se et bankende hjerte. Legen sa da at det var 97% sjanse for at det kommer til å gå bra [emoji4]

Betryggende å høre, men får ikke det helt til å stemme med de andre tallene jeg har sett..
Men ja, hvorfor skal legen di si det dersom det ikke stemmer liksom? hehe:wacky:

Jeg var på tul i dag, 8+5. Legen sa at det var over 90% sjanse for at alt gikk fint når jeg fikk se et bankende hjerte i dag.

Betryggende å høre, men får ikke det helt til å stemme med de andre tallene jeg har sett..
Men ja, hvorfor skal legen di si det dersom det ikke stemmer liksom? hehe:wacky:

Tallene du har sett er utifra om man IKKE har vært på TUL og sett et hjerte. Nettopp fordi mange fostre slutter å utvikle seg i uke 4-6 uten at man mister med en gang. Ser du et normalt foster med hjertebank på TUL i uke 7-8 er sjansen for at det går bra like stor, som dersom du går til uke 12 uten å ha sett på TUL. Skjønner du?

Tallene du har sett er utifra om man IKKE har vært på TUL og sett et hjerte. Nettopp fordi mange fostre slutter å utvikle seg i uke 4-6 uten at man mister med en gang. Ser du et normalt foster med hjertebank på TUL i uke 7-8 er sjansen for at det går bra like stor, som dersom du går til uke 12 uten å ha sett på TUL. Skjønner du?

Ja. :joyful:
La også merke til dette som stod på nhi.no;
Se vedlegg

Vedlegg

• Screenshot_20171024-213452.png
    Screenshot_20171024-213452.png
    301,7 KB · Visninger: 36
Så spennende. Jeg har akkurat testet positivt og er 5+4. Jeg gleder meg gløgg til første TUL. Krysser fingrene på at alt står bra til, og merker jeg er veldig utålmodig

Back
Topp