Trenger hjelp...ang pappa permisjon!

Nemi80

Andre møte med forumet
Pratet med Trygdekontoret, men der prater de med delt tunge. [:'(] Fikk 2 forskjellige svar på spørsmålet mitt?!

Jeg lurer på om noen av dere der ute vet om pappa kan ta ut pappa permisjonen tidligere enn 6 uker etter fødselen (3 uker før og 6 uker etter som er forbeholdt mor)?

Jeg synes ikke Trygdekontoret er noe flink å svare på noen av mine spørsmål, og de endrer svar etter hvem jeg prater med - så jeg blir bare forvirra. Hvertfall nå når jeg får 2 helt ulike svar fra samme person?!?! [:@]

Håper dere vet litt mer og kan hjelpe meg....ikke så enkelt for en høygravid forvirra jente! [:D]

Hei du...
Ikke helt sikker på om jeg kan gi deg riktig svar,men tror jeg kan hjelpe deg![8|]
Når jeg gikk ut i permisjon,så fikk jeg beskjed om at far ikke kunne ta ut noe permisjon i det hele tatt de første 6 ukene-for de første ukene er uansett forbeholt mor.
Nå var jeg i permisjon i 2002,så kan jo være det er blitt noe forandret og!?
Men fra jobben skal far ha krav på 2 uker permisjon ved fødsel, uavhengig av åssen arb-plassen praktiserer dette.Det skal visst stå i lovverket...
Men om de ikke er så ille for dette,er den permisjonen eventuelt ulønna. Hører mange praktiserer å gi lønna permisjon,i forbindelse med fødsel-men det må han i såfall sjekke ut!
Dere får ha lykke til da,og håpe at far får vært hjemme noe i starten...[;)]

Tusen takk for svaret!

Regner med at regelene er de samme som i 2002 [8|], men da får vi hvertfall de 2 ukene ved fødselen da. [:D]

Lykke til videre i graviditeten! [:)]

Bare hyggelig å kunne hjelpe![;)]
Eneste er jo at de to ukene eventuelt er ulønna...
Ser på nedtellings-kalenderen din at du er rimlig sprekkeferdig![:D]
Du får ha lykke til med fødselen da. Og fortelle åssen det gikk når det er overstått!

[:D]
He he he - ja nå er det 2 dager igjen til terminen og er kjempe utålmodig! Har prøvd absolutt alle kjerringråd, men hun er sta og kommer når hun vil komme! He he he

Tusen takk og jeg skal "informere" hvordan det gikk! Er veldig spent på alt sammen med hele fødselen!!!! [;)]

Du får kose deg videre med lillespiret! [:)]

Hørte på nyhetene i dag at KrF vil at foreldrene selv skal få velge når pappa skal ta permen sin - også dersom han vil ta den sammen med mamma i de første seks ukene. men det må visst en lovendring til, og da tar det tid.

Back
Topp