Trenger hjelp ang nav

Mamma*til*4

Flørter med forumet
Jeg fikk beskjed om å vente med å søke om foreldrepenger til de nye reglene kommer, altså 59 uker til mor og 14 uker til far. men ser ikke de er kommet og er nå 31 uker og begynner å få litt dårlig tid.
Hvordan gjør dere dette??

Nei, da må du jo vente til 1 juli? Jeg søker nå, er 27 uker, hadde ikke tatt sjangsen på å vente så lenge , med tanke på hvor treige nav er med å behandle søknader.. ;)

Jeg snakket med de på NAV i dag. Har termin 2 august og hun sa at det var tidsnok og søke i begynnelsen på juni, da det nye skjemaet kom da.

vi har fått beskjed om å vente med å søke til 4-6 uker før termin og tillegg at det nye skjemaet kommer i løpet av mai. Så da må de jo bare behandle søknaden ferdig... nav er ett irritasjonsmoment kjenner jeg :/

Husk at det ikke er 59 uker til mor, men 59 uker totalt inkl 14 uker til far. Husker det var mange på mitt gamle forum som brente seg på det :-)

Jeg kommer til å søke når jeg ca uke 30-31. Hvis du bruker gammelt skjema kan du bare spesifisere under tilleggsopplysninger når du skal avvikle 14 uker mødrekvote sier de på facebooksiden til NAV foreldrepenger.

jeg Var borti nye økninger sist. søkte før 1 juli da og du får jo selfølgelig datoer etter de nye reglene.. søk nå så ser du..

Jeg snakket med nav idag ang dette og jeg skulle bare søke på de gamle og det ville gå automatisk når de så termindato.

Jeg snakket med nav idag ang dette og jeg skulle bare søke på de gamle og det ville gå automatisk når de så termindato.
Signerer denne:) har søkt på gammle skjema. Mine uker blir uansett uforandret, må bare spesifisere når jeg skal ta mine 14 uker men er jo meg som skal ha det meste så har jo ingen ting å si. Er fars uker som øker med to uker, så totalen øker fra 57 til 59 uker. Men far søker jo uansett på eget skjema og det kan jo fint vente. Ville ikke venta for lenge! Har erfaring fra Nav med to permisjoner bak meg at de ikke alltid er like flinke til å følge tidsfristene selv og da er det jo dessverre oss det går ut over!

Her fikk jeg beskjed om at om jeg søkte no så ville vi havne under de nye reglene fra 1 juli uansett..

Jeg og fikk beskjed at de gikk etter termin dato når de fikk søknaden. Uansett om det ble søkt med de gamle eller nye papirene... hadde vert fint da om nav faktisk samspilte litt med info de gir ut synes jeg..

Back
Topp