trenger hjelp ang avfargning!!(hår )

4mai gutt

Betatt av forumet
Er det noen som har noen erfaringer angående ,å avfarge håret fra mørkt/nesten svart.Også farge det brunt over igjen etterpå? Blir det rødt/orange da eller hvordan blir håret ??

Jeg avfarget mørk brung hår. det så helt svart ut.. det ble ganske så rødt. Men jeg vet ikke hva som skjer om du farger det brunt. jrg farget det i allefal blondt. bleika det. det gikk bra

Jeg er alltid heldig med avfarging selv, men vet andre som får flekkete hår. Ikke spesielt lekkert.. Ville gjort det hos frisør.

ingen problem, bare å være nøye å bøste godt gjennom det før du begynner virketiden, så unngår du flekker. jeg hadde brunsvart hår for 6 uker siden, og tok 2 avfarginger iløpet av ei helg, og om du da skal ha brunt håe er det bare å legge fargen allerede da.. men jeg skulle bli blond så bleika 2 ganger iløpet av de neste 2 ukene, og la på en lys farge, de 2 ukene var jeg ganske så fersken-gul-russisk,hehe, men kuret det og la en ny lys farge på og dette har jeg jort flere ganger.. nesten annethvert år da jeg aldri greier bestemme meg :)

lykke til :)

Vis je var deg ville jeg gått til en frisør å heller bleike noen stripper så det blir brunt på den måten. det skumle med avfarging og farge etterpå er at det kan slå seg helt svart at. Det er det de flestee gjør når de gjør ting hjemme selv og ender med å gå til frisørn etterpå og bruke enda mer enn først nødvendig.

Får se hva jeg gjør,skal tenke litt om hva jeg gjør,før jeg gjør noe jeg angrer på hehe :-)Men tusen takk for hjelpen alle sammen:-)

Jeg hadde svart hår for noen uker siden, stripet det hos frisør, men det ble bare noen kjipe orange striper.

Så bleika jeg tuppene...

Så ble jeg lei av å ha mørkt hår, bleika det og det ble selvfølgelig veldig orange, så jeg farga det med en ganske lys brunfarge. Da ble det jo brunt, men litt sånn rød-grønt skjær. Ikke noe fin farge.

I går bleika jeg det igjen, det ble lysorange, og jeg farga det igjen med en lys brun.

Nå ser det sånn ut:
(Nei, jeg har ikke struma eller poser under øya, bare uheldig vinkel :P)

Har ikke hatt i avfarging jeg da, men bleika håret.
Så med andre ord, fra svart så brukte jeg to runder med bleiking + farge for å komme hit.
Jeg tør ikke ha i mer blekemiddel nå, men en runde med striping hos frisør nå, så hadde jeg blitt blond. Men jeg stopper altså her:P

Takk for hjelpen :) var fint det der:)
Jeg tok en avfargning i ste,ble helt orange/hvit i toppen,og nederst er det mørke orange.så tenkte ta en til avfargning enten i dag eller i morgen for nedre del av håret.så ta en brun farge etter det,så håper på at det går greit,sitter med deilig hårkur nå :-Dhhih.

Du må passe på hvilke type brunfarge du velger. Er mange med avfarget/bleiket hår som ender opp med grønnskjær fordi de velger en brunfarge med røde pigmenter (mahogny f eks). Så mye av dette når jeg gikk på frisørlinjen. Vi brukte oss selv som forsøkskaniner ganske ofte.

Hvis håret er for lyst, altså lite pigmenter i håret blir det lett grønnskjer i det når du farger det brunt, ofte om man har farget eller bleket håret helt lyst og vil farge det brunt er man nødt til å tilføre pigmenter først, da blir det gjerne ganske rødt, så farger man over med den fargen man ønsker.

Når du avfarger håret, er det nesten det samme som å bleike det, det er bare litt milderer. Når du gjør dette trekker man ut farge av håret, og det kommer fram røde, oransje og gule pingmenter, som alle har. Dette gjør håret veldig slitt, selv om du bruker en kur vil det fortsatt være det. Når du tar farge over igjen, selv om det står "sjokoladebrun" på hjemmefargen, vil ikke det si at man kommer til å få AKKURAT den fargen.
Det er mye man må ta hensyn til. Som f.eks utgangspunktet etter avfargingen, kvaliteten på håret og hva den andre fargen som skal i håret igjen er bygget opp på.

PS: det er ikke sikkert alle frisører vil gjøre noe med håret ditt etter all den hjemmebehandligen. Frisørprodukter og hjemmeprodukter kan reagere på hverandre, og kan i værstefall ende med hårtap.

Lykke til hvertfall :)

*Frisøren*

Ja jeg må jo anbefale deg å gjøre det hos frisør, jeg sleit lenge med å farge håret for det ble sånn gusjbrunt, en blanding av rødt og grønt. Ikke pent. Nå har jeg endelig fått til en fin farge da, men frisøren vet best.

Sant som du sier om hår kurer,men tar det innimellom.Har lest at eddik ,og olje er veldig bra for håret,ikke sammen da altså.så da pleier jeg å ta det ganske mye.å håret har blitt faktisk bedre :) åh sant,men fikk farget håret mitt brunt i dag ,så ble en fin brun farge syntes jeg.å ble fornøyd :)men takk alle for hjelp :)

Sant som du sier om hår kurer,men tar det innimellom.Har lest at eddik ,og olje er veldig bra for håret,ikke sammen da altså.så da pleier jeg å ta det ganske mye.å håret har blitt faktisk bedre :) åh sant,men fikk farget håret mitt brunt i dag ,så ble en fin brun farge syntes jeg.å ble fornøyd :)men takk alle for hjelp :)

Back
Topp