trenger hjeeeeellp........

Be

Betatt av forumet
sitte me nav papirene......og så kom eg på. Når far ska ta fedrekvoten sin, kan eg då ta permisjon uten lønn elle må eg jobbe?
og ska eg sende med kopi av lønnsslippen min o ? 
like ikke å fylle ut slike papirer der man ska skrive når man ska ha ferie og 1 år, har jo kje begynt å tenke på d en gang...... og nav papirer me hormoner e ikke d beste merke eg på meg sjøl....
håpe noen vil hjelpe meg:)

Mor ikke trenger å være i aktivitet når far har fedrekvote.
Hun kan da bestemme selv hva hun vil gjøre.
Det er bare aktivitetskrav på mor hvis far skal ha noe av permisjonen som ikke er fedrekvote.

Aktivitet vil si f.eks; jobbe eller studere.
Vi leverte ikke nokka lønnsslipp, men arbeidsgiver må levere inntektsopplysninger om deg.. Facebook har ei gruppa som heite Nav foreldrepenger... står mye nyttig dær, og de svarer på spørsmål :)
Lykke til.. :)

Du trenger som sagt ikke å levere med lønnsslipper - men vi er noen som har gjort det. Jeg gjorde det pga. ferie den siste tiden, så ifølge inntektsopplysningene fra jobben min ville jeg ligge på hvertfall ti tusen mindre i utbetaling enn hva jeg skal, så jeg snakket med nav som ba meg ta med lønnsslipper så skulle de ta en riktig beregning basert på de :-) Men man skal jo egentlig ikke trenge det :p

Jeg leverte aldri lønnslippene mine til NAV. Og ikke trengte jeg å oppgi når far hadde tenkt å ta ut sin del av permisjonen sin. Det eneste de ønsket var at vi skulle gi beskjed en stund i forveien av de gangene han skulle ta ut ukene sine.

Du kan jo være hjemme uten lønn, men poenget er jo i bunn og grunn at du skal ut igjen i jobb, slik at pappaen er hjemme med barnet.

tusen hjertelig for svar:) og den siden på facebook e jo helt fantastisk, får svar fort:) så takk for den o.
nå e søknaden sendt og får håpe eg har gjort d rett :)
eg ska gå hima me jentå våres t rundt august/sept 2013, så eg vil kje ut i jobb for 12 uker når han ska ha permisjon, altfor mye å sette seg inn i for å så ha permisjon  12 uker senere. (elle det blir bare 7 uker fordi eg har jo 5 uker ferie. )

Back
Topp