Trenger heklehjelp!

DiaSusa

Forelsket i forumet
Hei! Jeg er nybegynner i hekling, og etter å ha heklet babyboots, luer og bestemorrutetepper har jeg nå begitt meg ut på en babykjole. Den heklet nedenfra og opp, og skal sys sammen bak etterpå. Er en forholdsvis enkel selekjole. Har nå kommet til bakstykkene, hvor det skal begynne å felles til halsring. Jeg er vant til at når man feller tar man x antall masker og hekler sammen. I oppskriften står det følgende: fell 1 gang 11, 2 ganger 2 og 1 gang 1 maske mens det fortsettes mønster.. Hva betyr dette, hvordan feller jeg?

Håper du får flere svar enn dette, men kan jo lufte hva jeg tenker (ingen proff altså!) :) litt vanskelig uten å se hele oppskriften eller kjolen, men ville trodd du skulle felle 11 masker i halsen (midt på) i en runde, deretter to masker på hver side av halsen i neste runde og så en maske på hver side av halse i runden etter der? Hvordan passer det med masketallet du skal ha til slutt? Syns det var veldig vanskelig å skjønne ut i fra oppskriften du skriver, så skjønner at du lurer. Men har du en garnbutikk i nærheten ville jeg tatt med oppskrift og kjole til dem og spurt :)

Leste halsring og tenkte foran, så nå at det var bak... Ville tenkt det var 11 masker på hver side av åpningen i første runde, deretter 2 masker og til slutt 1 maske :)

Back
Topp