Trenger gode sovetips

Aprilgutt

Glad i forumet
Aprillykke 2017
Flere enn meg som begynner å få litt utfordringer med å finne gode sovestillinger om natta? Bytter på å sove på begge sidene og på rygg, men nå føler jeg at blodsirkulasjonen blir hindret uansett hvordan jeg vrir og vender på meg. Ligger jeg på rygg blir det tungt å puste. På sidene stopper blodsirkulasjonen og jeg får så vondt i hofta etter en stund. Trenger råd. Hvordan sover dere? Bruker dere puter? Hvor plasserer dere i såfall de? Alle råd mottas med takk :)
 
Flere enn meg som begynner å få litt utfordringer med å finne gode sovestillinger om natta? Bytter på å sove på begge sidene og på rygg, men nå føler jeg at blodsirkulasjonen blir hindret uansett hvordan jeg vrir og vender på meg. Ligger jeg på rygg blir det tungt å puste. På sidene stopper blodsirkulasjonen og jeg får så vondt i hofta etter en stund. Trenger råd. Hvordan sover dere? Bruker dere puter? Hvor plasserer dere i såfall de? Alle råd mottas med takk :)

Jeg har det helt likt! Vrir og vender på meg 100 ganger ila. natta. Har funnet ut at å sove med en stor dyne mellom beina hjelper litt - i hvert fall med innsovningen :)
 
Jeg kjøpte meg en comfort u pute forrige gang jeg var gravid. Den er virkelig super! Tar litt plass i senga da, men heller det enn dårlig søvn. Jenta mi overtok denne da jeg hadde født sist. Hun var da 2 år og fikk "voksenseng", så det var trygt for henne å ligge i den.

Våkner ennå svært mye på nettene da, men det skyldes nok hovedsakelig barna som krever sin mamma.

ImageUploadedByBV Forum1485884220.477348.jpg
 
Jeg ligger sånn litt på siden/litt på ryggen, vrir meg litt liksom og med ene benet oppå bbhugme´en og andre benet oppå samboern.
Er HELT avhengig av gravidputa mi, får overhodet ikke sove uten å heve benet lenger. Ellers har vi en dobbeltdyne hver. så krøller den sammen og støtter opp her og der etter behov.
 
Jeg sover med mye puter og i tillegg en varmepute bak korsryggen (ligger på siden).
 
Jeg har en pute som jeg har mellom beina og opp under magen. Tar litt tid å dandere hver gang jeg snur meg ja... :D
 
Jeg har en egen stor dobbeldyne som jeg bruker til å støtte opp under magen og mellom beina, og jeg kan bruke den under ryggen for å klare å ligge litt skrått på ryggen! Men syns uansett det har blitt vanskeligere å finne gode stillinger de siste dagene! Verker overalt i kroppen og mye liv i magen...
 
Har bbhugme, absolutt verdt hver eneste krone! Ligger best på siden med den mellom armene, knærne og anklene. Eller litt mer mot magen og øverste beinet godt opp på den. Jeg ligger også godt på rygg, men snorker lett :p
 
Takk for alle gode sovetips. Ut fra hva jeg leser forstår jeg at jeg må få meg en pute/dyne opp i senga. Synes bbhugme Ser utrolig behagelig ut,men tenkte ikke gå til innkjøp av det akkurat nå. Er så mye annet som skal kjøpes, så prøver å spare inn litt. Gleder meg alt til å komme hjem og prøve ut noen nye sovestillinger. Trøtt som ei strømpe og helt øm i hofta etter en ikke så god natt.
 
Back
Topp