Trenger gode søvnråd

babyklarnå

Elsker forumet
Vi sliter maksimalt med søvnen til lillegutt. Han har som sagt i lang tid slitt med veske i begge mellomørene, og ligger med hodeenden i sengen hevet med min. 20 cm, og har til og med pute i sengen for å komme enda litt høyere. Han legger seg utrolig fint sånn i 20 tiden, og sover kjempegodt i 5-6 timer, våkner da med gråt, han får som regel en flaske melk da, og har som regel roet seg, men i det siste så har han holdt det gående 2-3 timer etter den flasken. Hyler bare han nærmer seg sengen, skal ikke sitte i fanget, vil ned på gulvet og være der. Vi holder på å bli tullete om dagen i mangel på søvn, vi går begge i jobb, og det er utrolig slitsomt å være våken i fra 1-2 til 4-5 hver natt.

Noen som har noen gode og virkningsfulle råd å komme med? (han skal til øre-nese-hals spesialist på torsdag). Nå skal det også sies at rådet vi får fra lege er å gi han paracet når han legger seg, og evt gi en ny på natten når han våkner, dette for å ta smertene i ørene, men hvor lenge skal en 10 mnd gammel baby gå på paracet da???????

JEG VIL SOVE [:(]

ORIGINAL: Himmelblå

Eneste råd jeg kan komme med i tilegg til paracet'n er nesespray.
Nesespray skal gis selv om ungen ikke er forkjølet. Den er med på å åpner bihulene og "hulrommene" mellom nese og ørene.
Folk tror at nesespray bare skal gis ved forkjølelse, men det stemmer ikke, nesespray skal være veldig bra for ørebetennelse. (Eller øreproblemer)

Et annet råd som jeg er opplært i å gi: er varm klut på øret, hold til den er blitt kjølig, så gjennta dette 5-7 ganger. ( Dette er når en får ørebetennelse da, og ikke sikkert det hjelper når  han har hatt det ei stund)

Håper dere får hjelp på torsdag. Sjønner veldig godt dette må være slitsomt for dere!!

God bedring til gutten din!!!

Kjekke råd å få med seg for oss som ikke har slike problemer nå, men kan jo alltids dukke opp hos oss andre også.

Har ingen råd å komme med, men gir deg en klem og håper det bedrer seg for dere alle sammen

Skjønner att dere er lei.
Eg holdt på å klikke etter ca 14 dager. Og dere har jo slitt lenge.
Tror himmelblå hadde noen fornuftige råd å komme med.

Lykke til, klem.

ORIGINAL: Sorland

Har ingen råd å komme med, men gir deg en klem og håper det bedrer seg for dere alle sammen

Tusen takk for klemmer jenter [:)] I kveld har det blitt pinex og nesespray, så nå håper vi på en god natt for alle sammen.
Eplemos: vi har slitt med søvnen siden i mai, og det kjennes nå at det er lenge siden vi har sovet skikkelig. Det er tungt å komme seg på jobb om dagen...[:(]

Back
Topp