Trenger gode råd :)

Ettmammahjem <3

Glad i forumet
Julikulene 2020
Noen som vet som jobben får igjen penger eller noe når jeg skal til lege svangerskapsrelatert?

Har time både til helse stasjonen kl 13 den 8/3 og Gyn kl 13.50 den 14/3 begge dagene jobber jeg fra 10-16.30 :( vet ikke hva jeg skal si til sjefen om hvorfor jeg må ha fri? Noen forslag? :)

Du har krav på å få fri når du skal til lege og undersøkelse :) si at du skal til legen den ene dagen og si at du skal på en medisinsk undersøkelse på sykehuset når du skal til gyn :)

Noen som vet som jobben får igjen penger eller noe når jeg skal til lege svangerskapsrelatert?

Har time både til helse stasjonen kl 13 den 8/3 og Gyn kl 13.50 den 14/3 begge dagene jobber jeg fra 10-16.30 :( vet ikke hva jeg skal si til sjefen om hvorfor jeg må ha fri? Noen forslag? :)

om du har krav på fri med lønn for å gå til lege avhenger av hva slags tariffavtale ditt fagforbund har med din arbeidsgiver. Eventuelt kan det stå noe om det i arbeidskontrakten. Derimot har du krav på fri med lønn dersom du er gravid og skal på svangerskapskontroll, så kan du ikke bare være ærlig med sjefen din?

om du har krav på fri med lønn for å gå til lege avhenger av hva slags tariffavtale ditt fagforbund har med din arbeidsgiver. Eventuelt kan det stå noe om det i arbeidskontrakten. Derimot har du krav på fri med lønn dersom du er gravid og skal på svangerskapskontroll, så kan du ikke bare være ærlig med sjefen din?

Jo må jo sikkert det, er bare at jeg har akuratt begynt å jobbe igjen etter å ha vært sykemeldt pga ryggsmerter! Så er litt redd for hvordan han reagerer nå jeg sier jeg er gravid uka etter jeg har begynt å jobbe fult :( hadde lyst til å vente til etter påske med å si noe, sånn at jeg hadde jobba 1 måned iallefall :)

Kan du ikke bare si du må til legen for en sjekk. Det må man jo i blant og det er jo sant. Han har ikke lov å spørre hvorfor du må til legen og det kan jo være hva som helst :) tror ikke jobben får igjen noe med mindre de vet det er svangerskapsrelatert. Men tror du ihvertfall har krav på fri uten lønn for legetime. Og veldig mange plasser får man fri med lønn.

Sjefen min ga oss en lang utledning for ikke lenge siden om at vi helst skulle si fra til hr hvis vi ble sykemeldt og var gravide for da fikk jobben tilbake penger fra dag en og ikke først etter 14 dager som vanlige sykemeldinger. Vet ikke om samme gjelder legetime. Var egentlig veldig ekkelt for vi er bare 4 jenter på avdelinga og 2 av dem er høygravide, så det var helt klart mynta spesielt på meg, som sjefen viste var gravid og mista og mye sykemeldt i høst....

Jo sier sikker at jeg skal til fastlegen på tirsdagen og oppfølging på sykehuset uka etter :) sa jeg skulle på sykehuset på rutine kontroll ( har astma) nå på mandag som var :) så få bare si at jeg fikk brev om at jeg skulle tilbake eller no :( liker ikke å juge men har lyst å vente å si noe enn stund til :(

Jo sier sikker at jeg skal til fastlegen på tirsdagen og oppfølging på sykehuset uka etter :) sa jeg skulle på sykehuset på rutine kontroll ( har astma) nå på mandag som var :) så få bare si at jeg fikk brev om at jeg skulle tilbake eller no :( liker ikke å juge men har lyst å vente å si noe enn stund til :(
Det enkleste er sikkert å være erlig. Men jeg skjønner du vil vente, det er jo ikke så artig å spre nyheten for mye før uke 12 liksom :) Og et par hvite løgner er vi jo nødt til å ta for tiden, så det går nok bra :)

Si at du skal til legen og oppfølging grunnet noen private ærender:)
Da bør vedkommende være smart nok til at det er noe du ikke ønsker å utdype:) og om vedkommende spør, så sier du at det er private ærender:)

Back
Topp