Trenger gode råd :)

Hjerte

Flørter med forumet
Hei, håper dere tar dere tid til å lese og kanskje komme med noen gode råd til meg :)

Jeg og kjæresten min snakker om å få barn, vi prøver ikke sånn aktivt etter syklus osv. Men vi har hatt ubeskyttet sex og jeg har kaaanskje håpt på at vi skulle bli gravid men det har ikke skjedd. For jeg føler at jeg står ved et veiskille snart.
Jeg går på skole og får studiekompetanse til sommeren. Planlegger og ta høyskoleutdanning men da må jeg flytte 3 år bort fra samboer (på grunn av at vi bor på et mindre sted og de tilbyr ikke utdanningen jeg vil ha her).
Jeg er snart 26 år og kjenner ønsket om å få barn er veldig stort!!

Jeg og samboer har vert lenge sammen og vi har det veldig fint. Jeg tenker også på det å få barn når jeg er nærmere 30 og føler jeg ikke ønsker dette.. Det er som at fornuften min sier jeg skal prioritere høyskoleutdanning, og hjertet mitt sier jeg ikke skal flytte å følge drømmen om å få barn. Tenker også på de som sier at de skulle ønske at de gjor alt før de fikk barn som mer utdanning og reise osv, men at kanskje dette er de som ble uplanlagte foreldre i tidlig alder?

Hva med de som ønsker de fikk barn tidligere? Hvor er de? Hva gjør jeg??

Helsing meg :)

Hei, håper dere tar dere tid til å lese og kanskje komme med noen gode råd til meg :)

Jeg og kjæresten min snakker om å få barn, vi prøver ikke sånn aktivt etter syklus osv. Men vi har hatt ubeskyttet sex og jeg har kaaanskje håpt på at vi skulle bli gravid men det har ikke skjedd. For jeg føler at jeg står ved et veiskille snart.
Jeg går på skole og får studiekompetanse til sommeren. Planlegger og ta høyskoleutdanning men da må jeg flytte 3 år bort fra samboer (på grunn av at vi bor på et mindre sted og de tilbyr ikke utdanningen jeg vil ha her).

Jeg og samboer har vert lenge sammen og vi har det veldig fint. Jeg tenker også på det å få barn når jeg er nærmere 30 og føler jeg ikke ønsker dette.. Det er som at fornuften min sier jeg skal prioritere høyskoleutdanning, og hjertet mitt sier jeg ikke skal flytte å følge drømmen om å få barn. Tenker også på de som sier at de skulle ønske at de gjor alt før de fikk barn som mer utdanning og reise osv, men at kanskje dette er de som ble uplanlagte foreldre i tidlig alder?

Hei! :) Lykke til med avgjørelsen, det er en veldig stor og vanskelig avgjørelse, som kanskje dere må diskutere en del.

Jeg er 26 år og gravid for første gang. Som 20 åring ville jeg gjerne at jeg og samboeren skulle starte prøving , for han hadde jo fast jobb og jeg jobbet 80%. Ville også studere etter barn, men samboeren mente at studiet kunne bli vanskeligere å fullføre med en liten en. Det ville kanskje gjort livstilværelsen mer komplisert.

Vi ventet med prøving, og jeg studerte i 4 år, og har nå jobba et par år. Angrer ikke. Vi har en mye sterkere økonomi, eier et flott hus og har to gode biler. Vi har trygge og faste jobber, og føler at vi har de trygge rammene for å kunne sette et barn til verden.

Det er naturlig nok forskjell på hva folk ønsker og trenger for å bli en familie, men jeg synes økonomi bør være en viktig faktor. Tenk nøye gjennom hva som lønner seg for dere. Kan du ta studiet på nett f.eks? Har du tjent opp rett til foreldrepenger? Hvordan er deres hverdagssituasjon, passer det med barn nå? Kjenner flere som ventet til de var nærmere 30 før de ble foreldre, pga tryggere rammer. :)

Lykke til med valget! :)

Ikke et lett valg!
Du står nok mye sterkere til å finne deg jobb hvis du får deg en utdannelse. Med jobb kommer penger og en tryggere fremtid.

Back
Topp