Trenger gode råd!!

9-2

9-2
*Aprilbaby 2018*
erHjemmet det flere der ute som sliter med migrene?
Jeg har vært sykemeldt i tre uker, begynte igjen på mandag og i dag er jeg hjemme med migrene...paracet er ingen smertelindring og søvn har jeg hatt nok av (fikk migrene i går kveld).. Har snakka med legekontoret som skulle ringe opp igjen når de hadde fått snakka med legen.

føler meg ikke så høy i hatten på jobb......tre dager tilbake før jeg ble syk!! :(
men det har vært mye stress disse dagene og jeg har mye ansvar, så kanskje det er kroppen som SKRIKER til meg? Syns det er vanskelig...å være gravid er en berg og dalbane følelse!!!!!!

Noen som har tips mot migrene??? Mottas med takk!!

Ligg i mørket og drikk masse vann.
Hold deg unna sjokolade og druer - det tåler iallefall ikke jeg når jeg er på mitt verste.

Hold deg unna sjokolade emidte eneste tipset jeg har... I tillegg til å ligge i mørkt rom med lite bråk... God bedring!

Når jeg har vært gravid, var jeg veldig plaga med migrene. Jeg gikk til akupunktur. Synes det funka veldig bra :)

Å ligge på et mørkt rom med en kald klut i panna hjelper på meg, også må det være helt stille. Å unngå å få migrene er derimot veldig vanskelig, da det er utrolig mye som kan utløse det. Vil iallefall råde deg til å unngå sjokolade som de andre sier her, i tillegg til brus og saftis(!), og prøv så godt du kan å stresse ned. Jeg kuttet ut alt av kaker, brus, chips, kjeks, snop osv for mangen år siden og det hjalp veldig på migrenen min :)

Prøv også å tenk over hva du har spist når du får migrene, da mange reagerer på ulike matvarer. Håper du snart blir bedre :) Er helt grusomt å ha migrene..

Takk jenter!
Har lagt i sengen med vinduet åpent i hele dag.. For min del er det som regel stress som utløser det, knyter meg i skuldrene og blir veldig anspent! Men men, får håpe at morgendagen blir bedre.... :)

Jeg får det ved stress og når jeg er veldig sliten, er nok kroppen sin måte og si ifra. Har selv vært hjemme nå pga migrene. Ikke noe å gjøre med det men ta paracet og gå å legge seg på et mørkt rom og uten støy. Verste er å se tv eller være blandt mye folk når det står på. Er for tiden uten migrene disse dager da jeg sover godt om natta nå og jobbet redusert 50%sykemeldt med kortere dager har gjort susen, også pga bekkenløsning.

Gravid mens termin 15.11.13
Jentegull 10.10.09

Back
Topp